Reklamace díla (zateplení fasády) - zhotovitel nekomunikuje, co dělat?
- Uložil(a): Mgr. Dana Pluhařová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. leden 2016
Smlouva o dílo byla sepsána 16.3.2013 – dílo bylo dokončeno a předáno červenci 2013 – zápisem ze 16.12.2014 byla záruka na dílo prodloužena o 1 rok. Ve smlouvě je mimo jiné napsáno, že se řídí platným obchodním zákoníkem, zejména § 536 atd. , změny smlouvy a dodatky lze provádět pouze písemně s podpisy obou stran.
1) Práce ukončeny předáním v červenci 2013
2) Září – říjen 2013 se objevily praskliny ve spojích fasády
3) V červnu 2014 prohlídka za přítomnosti zhotovitele a uznání závad s tím že budou odstraněny (bez zápisu).
4) 1.12.2014 částečné započetí oprav fasády – 16.12.2014 zápis o dokončení na jaře 2015, včetně odstavce o prodloužení záruky na dílo o 1 rok
5) červen 2015 – započetí dokončení oprav fasády, opravy prováděny bez přítomnosti objednatele a provedeny jen částečně
6) Září 2015 – listopad 2015 zhotovitel nekomunikuje.
Co dělat? Děkuji.
ODPOVĚĎ:
V případě, že jedna ze stran nekomunikuje, je to vždy problém. Zkuste zhotovitele písemně vyzvat k nápravě, pakliže se nikdo neozve, kontaktujte českou obchodní inspekci s podnětem na prošetření věci. Abyste však mohli vymoci svá práva, budete se muset obrátit na soud. V tomto případě pak zvažte, zda-li máte dostatek důkazních materiálů (nemusejí být pouze písemné) k tomu, abyste prokázali svá tvrzení. Pakliže totiž takové důkazy mít nebudete, hrozí Vám ztráta sporu a s ním spojená hrozba náhrady nákladů řízení.