Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V roce 2008 na podzim jsem bez písemné smlouvy o dílo dělal opravu fasády i s nátěrem jako OSVČ a dostal jsem bez připomínek ještě na podzim 2008 zaplaceno za odvedenou práci a dílo zadavatel převzal ústně s tím, že je to pěkně opravené. Materiál dodal zákazník. Dnes mi od právníka, kterého si najal zákazník, přišlo poštou že žádá o reklamaci (loupe se barva a jiné připomínky) v zákonné lhůtě, která jak je známo již není oprávněná - uplynulo již cca 22 měsíců od ukončení prací. Dále žádá abychom se u zákazníka sešli a abych mu podepsal zápis o dohodě, kdy závady odstraním. Prosím o radu, nevím co mám dělat a jak mám na to zákazníkovi písemě odpovědět a co ještě mohu od toho případně očekávat. Děkuji, Pavel.


ODPOVĚĎ:
Předpokládám, že jste sice práce vykonal v souvislosti se svou podnikatelskou činností, ale pro osobu běžného spotřebitele - tedy nepodnikatele. Takže celá smlouva je v režimu Občanského zákoníku a z něj vyplývá, že záruční doba opravy provedené na stavbě je minimálně 18 měsíců (§ 654 odst. 1. občanského zákoníku), pokud jste si Vy a Váš zákazník mezi sebou nedomluvili lhůtu delší. Takže, pokud Vás zákazník nestihl na vady včas upozornit (tj. do 18 měsíců po převzetí věci), je teď jeho namítání vad a radění se s právníkem dá se říci zbytečné. Vyplývá tedy z toho, že není Vaší povinností provést opravu.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.