Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Odesílala jsem zboží, které si u mě pán koupil přes bazar a vybral si dopravu přepravní společností. Zboží mu však přišlo poškozené, vinou přepravní společnosti, což je jasně vidět. Přepravní společnost mi však reklamaci neuznala z důvodu špatného zabalení (zboží bylo zabaleno dostatečně, ale to už je na další dotaz).

Pán mi chce zboží vrátit a požaduje po mně vrácení peněz, z důvodu, že jsem zboží špatně zabalila a jemu přišlo poškozené. Což se mi samozřejmě nechce z důvodu, že už zboží mohl používat, protože je sice poškozené ale plně funkční. A i z důvodu že si dopravu přepravní společností vybral sám. Zajímalo by mě jaké mám v této situaci možnosti a jak mám postupovat - zda mám vrátit kupní cenu nebo zda má on reklamovat služby přepravní společnosti. Moc děkuji, Karolína

ODPOVĚĎ:
V tomto případě nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího až převzetím věci od dopravce (§ 2121 NOZ). Za kvalitu zboží ve vztahu ke kupujícímu je tedy i po dobu přepravy odpovědný prodávající. Kupující má právo v tomto případě od smlouvy odstoupit (§2106 NOZ), vrátit prodávajícímu zboží a prodávající kupujícímu peníze. Prodávající má následně právo na náhradu škody vůči dopravci. Ve vašem případě tedy nezbude, než akceptovat nárok kupujícího na vrácení peněz a se svým nárokem na náhradu škody se obrátit na dopravce.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.