Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Chtěl jsem se prosím zeptat, cca před rokem a půl jsem u jisté firmy kupoval přes internet autobaterii. Objednaná autobaterie přišla v pořádku, ale byla moc široká a nevešla se mi do auta, proto jsem se domluvil s prodejcem, že mi ji vymění za jinou, což udělal, přijel a dovezl mi novou, ale již mi nedal nový daň. doklad, kde by bylo napsáno něco o změně.

Rovněž osobně nevím, jestli mi ji při výměně dal, asi ano. Ale k věci, bohužel teď při konci záruky autobaterie přestala fungovat, tak jsem ji zaslal zpět prodejci s žádostí o reklamaci a ten mi telefonicky sdělil, že není ani tak problém v daň. dokladu, ve kterém je napsaná jiná autobaterie, ale v tom že nemám záruční list od autobaterie, prý na každém záručním listu je nějaký unikátní kód, a bez toho prodejce nevyreklamuje od svého dodavatele moji autobaterii, má pravdu? Slyšel jsem, že vyšel nový zákon o tom, že jde reklamovat zboží i bez záručního listu, je tomu tak? Děkuji Daniel

ODPOVĚĎ:
Ano, máte pravdu, záruční list není nezbytnou podmínkou pro uplatnění práv z vadného plnění. Toto ovšem není novinka, takto to bylo zakotveno již jednou z novel starého občanského zákoníku cca od roku 2012 a nový občanský zákoník toto ustanovení převzal. Doporučuji opětovně prodejce kontaktovat a pokud nebude ochoten reklamaci řešit, nezbývá, než se obrátit se stížností na Českou obchodní inspekci. Problematiku obrany spotřebitele řeší např. Sdružení obrany spotřebitelů, které poskytuje ke spotřebitelským sporům detailní poradenství - viz. www.asociace-sos.cz.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.