Prodávající tvrdí, že vyřídil reklamaci do 30 dnů, ale nestalo se tak - jak to dokázat?
- Uložil(a): Mgr. Hana Wernerová (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. červen 2016
Jak dál postupovat při vyřízení reklamace. V kamenném obchodě jsem si zakoupila kabelku. Bohužel, až po příchodu domů, jsem si všimla, že je seknutá. Ze zdravotních důvodů jsem ji reklamovala až po měsíci. Byl mi vystaven reklamační lístek, kde prodávající si zaznamenala pouze moji adresu.
Po uplynutí 35-ti dnů od reklamace, jsem se telefonicky dotázala, zda a jak je reklamace vyřízena. Bylo mi pouze sděleno, že vyřízena je, ať se dostavím do provozovny. Tam jsem se dostavila hned další den. Prodávající mi bylo sděleno, že reklamace mi nebyla uznána. Dotázala jsem se, proč mě neuvědomili o vyřízení v měsíční lhůtě danou zákonem (adresu moji měli, telefonní číslo si nevyžádali). Bylo mi odpovězeno: "A kde jste to viděla? My nejsme povinni vás obeznamovat o vyřízení". Z prodejny jsem odešla. Doporučenou poštou jsem majiteli obchodu zaslala dopis, že z důvodu nedodržení doby 30-ti dnů na vyřízení reklamace a nedodržení lhůty pro informaci o vyřízení, od kupní smlouvy odstupuji a žádám o zaslání kupní ceny na můj účet. Do třech dnů mi byl zaslán tentokráte doporučený dopis, kde prodávající uvádí, že mi bylo dáno ve lhůtě 30-ti dnů od reklamace korespondenčním lístkem na vědomí, že reklamace nebyla uznána, ať se do prodejny pro kabelku dostavím. Jak mám nyní postupovat? Za odpověď předem děkuji. S pozdravem Dita
ODPOVĚĎ:
Pokud ve stanovené lhůtě - tedy 30 dní - nebyla reklamace vyřízena, postupovala jste naprosto správně, pokud jste od smlouvy odstoupila a požadujete peníze zpět. Pokud prodávající tvrdí, že jste vyrozuměna byla, tak to samozřejmě musí prokázat, tedy musí prokázat, že dopis skutečně odeslal. Bohužel Vám nyní již nezbývá nic jiného, než podat žalobu o zaplacení, tedy žalovat vrácení kupní ceny kabelky. Z hlediska vymáhání nejde o nijak složitou záležitost, tyto žaloby o zaplacení, pokud jsou dobře důkazně podloženy, často soud rozhoduje bez nařízení jednání. Za účelem sepisu žaloby bych Vám doporučila se obrátit buď na advokáta, jejichž seznam nejdete na stránkách www.cak.cz nebo na sdružení obrany spotřebitelů - www.asociace-sos.cz, kteří jsou rovněž schopni Vám dobře se sepisem žaloby pomoct. Ještě před samotným řešením soudní cestou bych dále doporučovala případ nahlásit na Českou obchodní inspekci.