Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Kupující ode mě 02/2016 zakoupila zboží (kabelka v novém stavu) na inzerním portálu sbazar.cz. Nyní mi napsala, že ji chce reklamovat. V inzerátu jsem neuváděla, že poskytuji záruku. Má kupující nárok na reklamaci? Děkuji, Miriam

ODPOVĚĎ:
Rozlišuje se odpovědnost za vady a záruka za jakost. V rámci odpovědnosti za vady je prodávající povinnen předat kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení, které je ujednáno, případně v takovém, jaké je obvyklé a jehož účel je patrný ze smlouvy (§ 2095 obč. zák.) Za vady zboží jako prodávající odpovídáte.
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová určité vlastnosti (§ 2113 obč. zák.).
Není-li tedy záruka poskytnuta, platí, že kupující může vady reklamovat ve lhůtě 6 měsíců od převzetí. Zda je reklamace důvodná, závisí na tom, zda se skutečně jedná o vadu.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.