Reklamace auta - náhlé prasknutí čelního skla z důvodu skryté vady auta (neodborné navaření střechy po autonehodě, bouračce)
- Uložil(a): Mgr. Jiří Vopička (advokát)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 30. červen 2016
Známý si koupil v červenci 2015 renault megane kombi 2006, na který jsem se byl i s ním před koupí podívat. Upozorňoval jsem ho na převařený držák motoru a jiné čelo z megane sport, i přesto ho koupil. 17.5.2016 mu z ničeho nic prasklo podruhé čelní sklo na stejné straně a při tom se zjistilo, že na vozidle je navařená jiná střecha.
Z toho je jasné, že auto bylo nabourané na předek. Podle toho, že jsem viděl převařený držák a čelo a šlo i přes střechu. Možná je to jedna nehoda nebo dvě různé vážné nehody, ale každopádně o navařené jiné střeše se nám prodávající nesvěřil. U mého odhalení, že to bylo nabourané na předek říkal, že o tom vůbec neví, ale to pochybuji. Každý přece za celou dobu vlastnictví otevře kapotu, i lajk, a všimne si toho každý, kdybych si toho nevšiml tak o tom ani nepípne. Dá se s tím něco dělat, i když je po lhůtě 6 měsíců? Popřípadě jak věc reklamovat pro skrytou vadu? František
ODPOVĚĎ:
Lhůta pro uplatnění skrytých vad činí 2 roky, respektive i zde platí povinnost vadu oznámit bez zbytečného odkladu. Pokud tedy převařenost vozu zjistil až v květnu 2016, je stále ve lhůtě pro reklamování. Nezapomínejte však, že jako kupující měl povinnost vozidlo při převzetí řádně prohlédnout. Samozřejmě některé vady jsou takového charakteru, že je nelze ani při řádné prohlídce zjistit. Pokud tedy kupující mohl tyto vady zjistit již při prohlídce, lze předpokládat, že to bude prodávající namítat a soud kupujícímu nároky z toho důvodu nepřizná. Dalším důležitým faktorem je také samotný obsah smlouvy.