Reklamace kuchyně, kuchyňské linky - zhotovitel otálí s doděláním reklamace
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 13. říjen 2016
24.5.2016 jsem podepsala smlouvu pro dodávku kuchyně včetně montáže. Kuchyně byla dodána a montáž začata 19.7.2016. Montáž nebyla dokončena, protože se ukázalo několik reklamací. Od té doby korespondují a telefonují kvůli vyřešení tohoto problému, ale zatím bez úspěchu. Vždy mi je řečeno, že se zase ohlásí a nebo, že dodavatel kuchyně se zatím neozval.
Kuchyně je částečně smontována, ale absolutně nefunkční; nelze ani vařit ani umýt nádobí. Vedoucí obchodu mi řekl, že mohu údajně odstoupit od smlouvy. Prosím o radu jak mám postupovat a jak se mám písemně k problému vyjádřit. Potřebují nejrychleji objednat u jiného dodavatele novou kuchyni (dodací lhůty jsou až 8 týdnů! ). Děkuji, zdravím Kamila
ODPOVĚĎ:
Vaší situaci nejspíše nejrychleji vyřeší odstoupení od smlouvy. Písemně zašlete/osobně předejte prodejci kuchyní odstoupení od smlouvy s tím, že odstupujete od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy a určete mu přiměřenou lhůtu, do kdy má prodejce vrátit zaplacenou cenu/zálohu a do kdy má odmontovat na své náklady namontované části kuchyně. Pokud by prodejce nebyl ochoten vrátit zaplacenou cenu, bude však nutné se domáhat vrácení ceny soudní cestou.
Vzhledem k tomu, že reklamace zjevně nebyla vyřízena ve 30 denní lhůtě (pokud nebyla sjednána lhůta delší), je možné se obrátit na ČOI s podnětem k provedení kontroly, neboť prodejce kuchyní překročením zákonné lhůty porušil zákon, kde mu za toto porušení hrozí pokuta až ve výši 3.000.000 Kč.