Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

24.5.2016 jsem podepsala smlouvu pro dodávku kuchyně včetně montáže. Kuchyně byla dodána a montáž začata 19.7.2016. Montáž nebyla dokončena, protože se ukázalo několik reklamací. Od té doby korespondují a telefonují kvůli vyřešení tohoto problému, ale zatím bez úspěchu. Vždy mi je řečeno, že se zase ohlásí a nebo, že dodavatel kuchyně se zatím neozval.

Kuchyně je částečně smontována, ale absolutně nefunkční; nelze ani vařit ani umýt nádobí. Vedoucí obchodu mi řekl, že mohu údajně odstoupit od smlouvy. Prosím o radu jak mám postupovat a jak se mám písemně k problému vyjádřit. Potřebují nejrychleji objednat u jiného dodavatele novou kuchyni (dodací lhůty jsou až 8 týdnů! ). Děkuji, zdravím Kamila

ODPOVĚĎ:
Vaší situaci nejspíše nejrychleji vyřeší odstoupení od smlouvy. Písemně zašlete/osobně předejte prodejci kuchyní odstoupení od smlouvy s tím, že odstupujete od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy a určete mu přiměřenou lhůtu, do kdy má prodejce vrátit zaplacenou cenu/zálohu a do kdy má odmontovat na své náklady namontované části kuchyně. Pokud by prodejce nebyl ochoten vrátit zaplacenou cenu, bude však nutné se domáhat vrácení ceny soudní cestou.
Vzhledem k tomu, že reklamace zjevně nebyla vyřízena ve 30 denní lhůtě (pokud nebyla sjednána lhůta delší), je možné se obrátit na ČOI s podnětem k provedení kontroly, neboť prodejce kuchyní překročením zákonné lhůty porušil zákon, kde mu za toto porušení hrozí pokuta až ve výši 3.000.000 Kč.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.