Nestandardní vyřízení reklamace u Navis trade s.r.o.
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 18. listopad 2016
02/2015 koupen mobil (Navis trade s. r. o.), 16.9.2016 odeslán do autorizovaného servisu na záruční opravu sluchátek a nezáruční opravdu displeje, 19.9.2016 doručeno, 22.9.2016 cenový návrh vyšší než cena nového zařízení, o sluchátkách se nezmiňují, 27.9. zamítám opravu mobilu, požaduji opravu sluchátek, 5.10.2016 odeslání ze servisu (zjistil jsem si sám), 13.10.2016 navrácení do servisu pochybením přepravní společnosti, ten den servis i vyrozumím.
Opakovaně žádám odeslání, bez výsledku.
1) Nebyl jsem stále vyrozuměn o záruční opravě sluchátek (přiložených a patřících k mobilu).
2) Od cenového návrhu jsem vlastně nebyl vyrozuměn s ničím.
3) Doba v servisu přesahuje 30 dní.
Jak mohu postupovat? Je možné požadovat od prodejce odstoupení od smlouvy, popř. jakou formou? Jak postupovat vůči servisu? Děkuji, Denis
ODPOVĚĎ:
Dle ust. § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Dle ust. § 2002 odst. 1 občanského zákoníku poruší-li strana smlouvu podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit.
Vy tedy máte nyní možnost odstoupit ohledně kupní smlouvy ke sluchátkům. Odstoupení od smlouvy adresujte prodejci písemně, nejlépe s dodejkou. Doporučuji odstoupení zaslat rovněž emailem, pokud ho máte k dispozici. V odstoupení uveďte důvod odstoupení, tedy překročení 30 denní lhůty k vyřízení reklamace.
Dále uveďte číslo účtu, na který chcete zaslat cenu sluchátek. Do textu odstoupení rovněž doporučuji uvést, že se prodejce nevyřízením reklamace dopustil správního deliktu, za který hrozí uložení pokuty až ve výši 3.000.000, - Kč. a že rovněž zvažujete se obrátit na ČOI s podnětem k prošetření. Nicméně toto neformulujte tak, že pokud Vám čásku nevrátí, obrátíte se na ČOI, toto by totiž mohlo být považováno za vydírání.
Vzhledem k tomu, že vůči prodejci odstoupíte od smlouvy, není nutné postupovat vůči servisu, který pro prodejce poskytuje záruční servis.
Zákon o ochraně spotřebitele je dostupný např. zde:
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-634
Občanský zákoník pak zde:
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89