Předžalobní upomínka při nevyřízené reklamaci stavebních vad které nebyly vyřízeny ve lhůtě
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 11. září 2010
V květnu 2009 jsme s přítelkyní koupili byt v developerem zrekonstruovaném objektu. Podle kupní smlouvy je dvouletá záruka na stavební vady. Při převzetí byl sepsán předávací protokol s pár nedodělky a během následujících pár měsíců se objevily další (některé většího rázu, jako nekvalitní dřevěná podlaha nebo nedostatečné odhlučnění bytu). Do dnešního dne jsme vše několikrát reklamovali u developera, proběhlo i pár schůzí developera se SVJ (ohledně reklamací), ale výsledek je nulový. Několikrát se sice byl u nás podívat a vždy "slíbil" nějaký termín opravy, jednou nám i podepsal seznam závad s odstraněním do 31.3.2010 ... ale nikdy se nic nestalo a developer nekomunikuje, tudíž mi asi nezbyde, než povolat na pomoc právního zástupce.
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
A tady bych chtěl požádat o radu Vás. Jaký bude asi nejlepší postup? Kontaktovat nejdřív právního zástupce, nebo si nejdřív sehnat znalecké posudky a řešit dále s developerem / právníkem? A jestli tyto náklady (posudek, právník) můžu vymáhat po developerovi? Norbert
ODPOVĚĎ:
Doporučuji spolu s právním zástupcem sepsat tzv. předžalobní výzvu. Jde v podstatě o znění žaloby, kde se pokusíte spolu se svým právním zástupcem o vyřešení konfliktu. Pokud nebude reagovat, podáte žalobu a opatříte si znalecké posudky. Druhá možnost je, že se bude chtít dohodnout, neboť máte nárok i na náhradu nákladů řízení (právník, znalec), což by mohlo být pro druhou stranu varující.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.