Co dělat když prodejce nebo servis neuzná reklamaci
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 11. září 2010
Dne 30.6.2010 jsem odeslal poštou telefon k záruční opravě. 2.7.2010 byl přijat k opravě. Až po24 dnech se mi ozvali, že se na popsané vady nevztahuje záruka, prý kvůli oxidaci. Ale telefon má mechnickou závadu joysticku a špatně (někdy vůbec, někdy po 5 zmáčkunutích) píše číslici 2. Proto poslali dopis, jestli chci telefon opravit na své náklady nebo poslat jak je. Celé se to ale protahuje a já už nemám 1,5 měsíce telefon. Mohu odstoupit od smlouvy? Děkuji za pomoc. Petr
ODPOVĚĎ:
V tuto chvíli od smlouvy odstoupit nemůžete, neboť se Vám po 24 dnech servis ovzal s tím, že nejde o vadu, na kterou se vztahuje záruka, ale pouze klasickou opravu. Můžete na opravu přistoupit, nebo pokud s tím nesouhlasíte, máte dvě možnosti. První je soudní žaloba, druhá je opatřit si znalecký posudek s tím, že se skutečně jedná o mechanickou závadu a s tímto posudkem jít za prodejcem, zda se chce soudit, nebo Vám telefon skutečně opraví. Z mých vlastních zkušeností druhá varianta často zabírá.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.