Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Operátor si účtoval za 1,5 roku jednu službu dvakrát a reklamace mi byla zamítnuta. Mám tarif, kde mám k tarifu placený program pro 4 přítele v rámci Vodafone, tam jsem měla jedno telefonní číslo, které přešlo pod jiného operátora, ale nebyla jsem o tom nikým informována. Od té doby mi bylo účtováno volání mimo síť i tarif Přátelé.

Když jsem toto zjistila žádala jsem o reklamaci, která mi byla zamítnuta s tím, že se operátor odvolává na svůj reklamační řád, kde je možné služby reklamovat pouze 2 měsíce zpětně. Opravdu si toto operátor může dovolit?   Moc děkuji, Zina

ODPOVĚĎ:
V tomto případě má operátor pravdu. Vyúčtování je možné reklamovat pouze do 2 měsíců ode dne jeho obdržení. Dle ust. § 64 odst. 8 zákona 127/2005 Sb. , platí, že reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne.
Vzhledem k tomu, že jste skutečně do 2 měsíců od jednotlivých vyúčtování neuplatnila reklamaci, operátor správně reklamaci zamítl. V úvahu tak přichází pouze reklamace za poslední 2 měsíce. Pokud by operátor zamítl reklamaci i ve vztahu k těmto měsícům, je třeba se nejpozději do 1 měsíce obrátit na Český telekomunikační úřad.
Dle ust. § 129 odst. 3 zákona č. 127/2005 Sb. platí, že nevyhoví-li podnikatel poskytující veřejně dostupné služby elektronických komunikací reklamaci podané podle § 64 odst. 7 až 9, je účastník, popřípadě uživatel oprávněn podat u Úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení (§ 64 odst. 10), jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.