Zastavuje reklamace dvouletou záruční lhůtu, prodlužuje se o tento čas?
- Uložil(a): Mgr., Bc. Jakub Šťastný (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Zboží bylo zakoupeno přes web Euronics dne 22.10.2015 - dne 22.10.2015 jsme dostali email ohledně toho, že platba byla úspěšně připsána na účet Euronics. Na faktuře stojí: datum vystavení 22.10.2015, datum splatnosti 22.10.2015 a datum uskutečnění zdaň. plnění 22.10.2015. Zboží bylo zasláno jako balík do ruky a bylo převzato dne 27.10.2015.
Prosím o odpověď, do kterého data platí lhůta pro uplatnění reklamace. Euronics tvrdí, že zboží již není 3 dny v záruce. Dnes (01.01.2018) mi, ale napsali, že je reklamace vyřízena - že se závada v servise neprojevila. Vzhledem k tomu, že na další testování doma už nemám čas - zboží bylo přijato do reklamace poslední možný den, prosím o odpověď, jak mám dále postupovat. Předpokládám, že zboží opravené není, vzhledem k tomu, že se závada v servise neprojevila. Děkuji, Gabriela
ODPOVĚĎ:
Dle ust. § 2165 je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Vadu jste tedy oprávněna reklamovat i po uplynutí 24 měsíců, jste však povinna prokázat, že se vyskytla v této době. 24 měsíční lhůta uplynula dne 27.10.2017, kdy se v této době vada musela vyskytnout.
Pokud jste však vadu reklamovali nejpozději dne 27.10.2017, je zřejmé, že se vada musela projevit ve 2 leté lhůtě. Pokud však prodejce reklamaci neuzná, bude nudné nechat zpracovat znalecký posudek, který určí, zda je zboží vadné. S tímto posudkem opětovně vadu reklamujte a požadujte také náhradu nákladů za vypracování posudku.
Pokud by ani poté prodejce reklamaci neznal, obraťte se na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní vyřešení sporu. Více informací a možnost online podání návrhu naleznete zde:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Pokud by ani řízení u ČOI nepomohlo, bylo by nutné se domáhat nároku žalobou u soudu.
► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:
- Stavění záruční lhůty reklamací - zastavuje se záruční doba při probíhající reklamaci?