Reklamace části skříně - jak vyměnit jeden díl místo celé skříně?
- Uložil(a): PhDr. et Mgr. Simona Ulčová, PhD. - právník
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Přes eshop jamall.cz jsem koupil šatní skříň (13.200 Kč). Po rozbalení jsou na laminu oboustranně a po celé délce znatelné nepravidelné stopy jakoby ozubeného kola - pravděpodobně nějakého podavače z výrobní linky. Celý komplet váží asi 170 kg a je již rozbalený, čekalo se na něj čtrnáct dní a je tedy nemyslitelné, abych to celé zase balil zpátky a posílal k reklamaci - jakým způsobem, prosím, postupovat, abych po prodejci vymohl alespoň nějakou slevu? Nafoti a poslat s odkazem na nějaký paragraf? Děkuji, Ludvík.
ODPOVĚĎ:
Každý e-shop má na svých stránkách v obchodních podmínkách uveden postup při reklamaci zboží. I na stránkách jamall.cz je v rámci obchodních podmínek uveden také postup reklamace. Ten se sice vztahuje primárně k poškozenému zboží přepravcem, nicméně se dají vztáhnout i na Váš případ.
V těchto obchodních podmínkách má Jamall.cz uvedeno, že má informovat reklamační oddělení E-shopu společnosti JAMALL nábytek s tím, že budou potřebovat fotodokumentaci poškozeného zboží, obalu a etikety. Uvádí i kontakt. Pokud byste chtěl odkázat na paragrafové znění v rámci komunikace s obchodníkem, jde o nároky z vadného plnění, § 2169 zákona č. 89/2012 Sb. , ve znění pozdějších předpisů (dále jen "OZ").
Dle platné judikatury (Rc 22/83) má kupující nárok na přiměřenou slevu v případě, že prodávající nezjedná nápravu dle volby kupujícího v přiměřené době, nebo v případech, kdy by to kupujícímu působilo značné obtíže. Značné obtíže kupujícímu by to mohlo působit tehdy, pokud by se jednalo z jeho pohledu o vadu, která kupujícímu sice nevadí, nicméně její odstraňování nebo výměna by byly pro kupujícího zatěžující.