Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Přes eshop jamall.cz jsem koupil šatní skříň (13.200 Kč). Po rozbalení jsou na laminu oboustranně a po celé délce znatelné nepravidelné stopy jakoby ozubeného kola - pravděpodobně nějakého podavače z výrobní linky. Celý komplet váží asi 170 kg a je již rozbalený, čekalo se na něj čtrnáct dní a je tedy nemyslitelné, abych to celé zase balil zpátky a posílal k reklamaci - jakým způsobem, prosím, postupovat, abych po prodejci vymohl alespoň nějakou slevu? Nafoti a poslat s odkazem na nějaký paragraf?   Děkuji, Ludvík.

ODPOVĚĎ:
Každý e-shop má na svých stránkách v obchodních podmínkách uveden postup při reklamaci zboží. I na stránkách jamall.cz je v rámci obchodních podmínek uveden také postup reklamace. Ten se sice vztahuje primárně k poškozenému zboží přepravcem, nicméně se dají vztáhnout i na Váš případ.

V těchto obchodních podmínkách má Jamall.cz uvedeno, že má informovat reklamační oddělení E-shopu společnosti JAMALL nábytek s tím, že budou potřebovat fotodokumentaci poškozeného zboží, obalu a etikety. Uvádí i kontakt. Pokud byste chtěl odkázat na paragrafové znění v rámci komunikace s obchodníkem, jde o nároky z vadného plnění, § 2169 zákona č. 89/2012 Sb. , ve znění pozdějších předpisů (dále jen "OZ").

Dle platné judikatury (Rc 22/83) má kupující nárok na přiměřenou slevu v případě, že prodávající nezjedná nápravu dle volby kupujícího v přiměřené době, nebo v případech, kdy by to kupujícímu působilo značné obtíže. Značné obtíže kupujícímu by to mohlo působit tehdy, pokud by se jednalo z jeho pohledu o vadu, která kupujícímu sice nevadí, nicméně její odstraňování nebo výměna by byly pro kupujícího zatěžující.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.