Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Koupila jsem byt v novostavbě a nastěhovala jsem se 11.1.2019. Dne 25.2.2019 jsem zaslala urgentní požadavek na reklamaci z důvodu, že se na stěně v chodbě mezi koupelnou a WC vytvořila mokrá skvrna. Dne 27.2.2019 přišel vodař, který nenaznal chybu z jeho strany, ale všiml si, že je vanička u sprchového koutu špatně zasilikonovaná, takže přišel 6.3.2019 obkladač, který místo zapravil. Následně bylo dohodnuto s reklamačním technikem sledování, zda se skvrna nezvětšuje do 14.3.2019.

13.3.2019 jsem informovala reklamačního technika, že se stav zhoršuje. 18.3.2019 se kontrolovalo topeni, ale opět bylo stanovisko negativní. Byl kontaktován opět vodař. Dostavil se 21.3.2019 pouze na konzultaci. 26. a 27.3.2019 započali se zjišťováním příčiny tvorby mokrého fleku na stěně, ale marně. Během těchto dvou dní byly na několika místech odstraněny obklady. Za takového stavu v bytě bydlím doposud.
Další schůzka byla 1.4.2019 - pouze konzultace a 2.4.2019 byl další zásah do stěny a našla se příčina v prasklém potrubí ve stupačkách na těžko přístupném místě.
4.4.2019 jsme předběžně domluveni na konečné opravě. Skvrna na stěně se během této doby výrazně zvětšila a prostupuje místy spárami na podlaze v koupelně, WC a v chodbě, kde jsou na zemi položené obklady. V ostatních místnostech (kuchyň a ložnice) je vinylová podlaha, kde vlhkost nelze vidět.
Ostatní stěny jsou bez náznaku vlhkosti. Ale nevím, zda může být podlaha pod obklady a vinyl nějak trvale poškozená.
Mám nárok požadovat po stavební společnosti finanční náhradu, slevu z ceny bytu nebo sankce za neodstranění urgentní závady do 24 hodin a s ohledem na to, že závada nebyla odstraněna ani do 30 dnů od zaslání požadavku k reklamaci? S tím, že jsem musela poměrně často odcházet z práce, během oprav bylo odpuštěno větší množství vody, dále z důvodu rychlejšího vysoušení, byl jimi zapůjčen přímotop, který byl zapnutý dlouhou dobu a je energeticky náročný, také mi vzniklo nepohodlí v bytě, ale byl stále k užívání. Především je byt již dlouhodobě vytékající vodou narušený.
Děkuji. Simona

 

ODPOVĚĎ:
Na základě Vámi vypsaných závad, se jedná o tzv. skryté vady (dle občanského zákoníku), které se nemusí projevit bezprostředně po koupi, ale až v průběhu užívání koupené věci, nemovitosti apod. Ve Vašem případě by bylo vhodné se s firmou domluvit na finanční kompenzaci, do které by jste zahrnula i Vámi vynaložené náklady (např. vodné, stočné, případně poškození vybavení místnosti, apod.), jež Vám v důsledku této vady vznikly. Pokud by firma odmítala přistoupit na Vaše požadavky, pak se lze bránit soudní cestou.

 

► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Nárok na náhradu škody při poškození podlahy z důvodu opravy prasklé vody v novostavbě, novém bytě
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.