Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Reklamovali jsme televizi do 6 měsíců od jejího nákupu. Nákupní cena televize byla cca 16.000,-. Po krátkém užívání se na obrazovce objevily svislé pruhy. Přečetli jsme si manuál, kde bylo psáno, že se může jednat o aktualizaci software, pokud aktualizace nepomůže, máme kontaktovat značkový servis. Pruhy bohužel nezmizely, volali jsme do servisu.

V servisu nám sdělili, že s největší pravděpodobností se jedná o špatný základní panel. Odvezli jsme tedy televizi k prodejci na reklamaci. Televize je teď v servisu, za 3 dny končí 30 denní zákonná lhůta pro reklamaci.
Můžeme v tomto případě požadovat výměnu za nový kus nebo odstoupení od smlouvy jako podstatné porušení smlouvy?
Nebo se jedná o nepodstatné porušení smlouvy a musíme přijmout opravenou televizi?
Vycházím z Vašeho výkladu reklamace 1.4.1, pokud bychom věděli, že má televize vadný základní panel, jistě bychom si ji nekoupili.
V reklamačním protokolu jsme uvedli jako řešení reklamace odstoupení od smlouvy. Děkuji, Debora

ODPOVĚĎ:
Pokud prodejce do 30 ti dní od uplatnění reklamace žádost nevyřídí, jedná se v souladu s ust. § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb. o podstatné porušení smlouvy. Podle ust. § 2106 odst. 1 písm. d) NOZ má spotřebitel právo v tomto případě odstoupit od smlouvy. Podstatné je, že prodejce je v souladu s tímto ustanovením Vázán Vaší volbou a nemůže ji změnit bez Vašeho souhlasu, pokud dojde k podstatnému porušení smlouvy. Vy jste naopak ze zákona povinen tyto údaje uvést, resp. si zvolit formu vyřízení reklamace podle tohoto ustanovení. O tom, o jaké porušení smlouvy se jedná, s výjimkou ust. § 19 odst. 3 zákona č. 634/2004 Sb. , rozhodne prodejce dle charakteru závady. Pokud nebudete s tímto souhlasit, máte právo podat stížnost na ČOI.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.