Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Koupila jsem rozbalený vysavač na baterii (Dyson) s roční zárukou. Těsně před koncem záruky se výrazně snížil čas vysávání. Faktura byla vystavena 21.5.2017 a 20.5.2019 jsem prodejci odeslala e-mailem reklamační list, který má na stránkách, a vysavač následoval poštou. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním:

„Popis opravy: Zařízení je plně funkční. Záruka na kapacitu baterie je pouze 6 měsíců. “. Na prodejní faktuře je zmíněna záruka 12 měsíců (o kratší záruce pro baterii nikde není zmínka).
Navíc jsem při návratu vysavače zjistila, že se občas zadrhává klapka uzavírající tubu, aby pokud se nevysává, nepadalo smetí zpět ven.
Dotaz: Mám nárok na novou (opravenou) baterii? Pokud ano, na koho se mám obrátit? Patří problém s uzavírací klapkou ještě do záruky anebo ne? Děkuji, Alča

 

ODPOVĚĎ:
Pokud není nikde uvedena kratší záruční lhůta, platí ta delší. Trvejte tedy na svém nároku a požadujte po obchodu opravu. Nicméně pokud jste nereklamovala současně klapku, tak už ji nebudete moci v rámci záruky reklamovat, jelikož uplynula záruční doba.
Pokud by se Vám nedařilo reklamaci s obchodem vyřešit, můžete se také obrátit na Českou obchodní inspekci, aby prověřila, zda obchod dodržuje zákon při své činnosti.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.