Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.

Dne 20.6. mi pošta psala, že si adresát zásilku nevyzvedl a posílají mi ji nazpět. Ihned po této zprávě jsem volala prodejci a on tvrdil, že mu pošta nedala vědět, že má něco na poště a že tam má známého a ihned vyřídí. Skutečně, během hodinky přišla z pošty zpráva, že balík byl vyzvednut. Potřebuji vědět od kdy běží 30 denní lhůta a co můžu dělat. Moc Vám děkuji, Lída.

Odpověď:

Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak se lhůta počítá, jakmile prodávajícímu váš dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli se s dopisem a balíčkem opravdu seznámí (převezme). Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky (popř. informace o zásilce). Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace. Skutečnost, že si prodejce reklamované zboží nevyzvedl, je tak nerozhodná, postačí, že měl možnost zboží převzít.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.