Kupující nemá potvrzení o přijetí reklamace emailem - běží lhůta od převzetí nebo od fiktivního doručení emailu prodávajícímu?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Mám dotaz ohledně reklamace rybářského prutu. Koupila jsem dva pruty a 5.6.2019 jsem je vyzvedla na poště. Hned v sobotu jsem s nimi vyrazila na ryby a jeden prut se zlomil (nebyl zrovna levný, 9.000 Kč). Prodejce jsem hned emailem 10.6. kontaktovala, co se stalo, a že prut posílám nazpět k reklamaci. Bohužel jsem si u emailu nedala doručit zprávu o přečtení. No a den nato 11.6. jsem prut poslala na adresu prodávajícího.
Dne 20.6. mi pošta psala, že si adresát zásilku nevyzvedl a posílají mi ji nazpět. Ihned po této zprávě jsem volala prodejci a on tvrdil, že mu pošta nedala vědět, že má něco na poště a že tam má známého a ihned vyřídí. Skutečně, během hodinky přišla z pošty zpráva, že balík byl vyzvednut. Potřebuji vědět od kdy běží 30 denní lhůta a co můžu dělat. Moc Vám děkuji, Lída.
Odpověď:
Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak se lhůta počítá, jakmile prodávajícímu váš dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli se s dopisem a balíčkem opravdu seznámí (převezme). Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky (popř. informace o zásilce). Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace. Skutečnost, že si prodejce reklamované zboží nevyzvedl, je tak nerozhodná, postačí, že měl možnost zboží převzít.
Štítky: