Reklamace koupené chaty - nedostatek vody ve studni, nedostatečná kapacita studny pro více uživatelů chaty
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodali jsme na jaře 2019 chatu u Mrákova tady na Domažlicku, 5 let jsme jí využívali k trvalému bydlení, chata má vlastní studniční vrt, 20m hluboký. Vrt nebyl dlouhou dobu čištěný a je dost zanešený. Mývali jsme občasné výpadky vody, na několik hodin až na den. Celou zimu a jaro jsme měli vody dostatek. Kupujícího jsme před občasnými výpadky varovali. Chata je opravdu tak pro 2 lidi.
Nový majitel začal chatu pronajímat pro více lidí a teď si stěžuje, že jsme ho podvedli a že jsme zatajili nedostatek vody (nedostatečnou kapacitu studny). Při prodeji se ale přesvědčil, že voda tekla. Makléř nás ujistil že nedostatek vody nelze reklamovat, zvlášť když je sucho a že máme být klidní. Přesto máme strach že hrozí že se obrátí na soud. Jakou myslíte že máme šanci uspět? Děkuji předem za jakoukoliv informaci. S pozdravem, Kožená.
ODPOVĚĎ:
I pokud by se obrátil na soud, bude muset prokázat, že o této skutečnosti nevěděl, což jak vyplývá z Vašeho dotazu, není pravda, jelikož byl poučen. Pokud tuto informaci obsahuje i kupní smlouva, tím lépe pro Vás, jinak samozřejmě postačí svědectví – i např. realitní makléřky.
Vliv mají samozřejmě i faktické územní podmínky, které zapříčiňují, že v určitých oblastech je nedostatek vody.
Štítky: