Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Mám dotaz ohledně zakoupeného výrobku Thermomix v hodnotě 35.000 Kč. Pro snadnější pochopení případu jsem si dovolil přiložit korespondenci v příloze. Bohužel společnost Vorwerk mi odepsala jejich nesouhlasné stanovisko s reklamací. Zajímal by mne váš pohled, zda-li mám jako spotřebitel šanci tento spor vyhrát.

Připomínám jen, že jsme dostali úplně nový výrobek pro 3 reklamace a myslíme si tedy, že výrobek by měl mít i novou dvouletou záruku. Pokud je pravda toto mé tvrzení, jak máme v tomto případě postupovat, když firma nemá zájem reklamaci řešit? Velice děkuji za každou odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
Záruční lhůta se prodlužuje o dobu, během níž jste nemohli zboží používat z důvodu vyřizování reklamace. O dobu od uplatnění reklamace až do okamžiku vyrozumění o jejím vyřízení se tedy záruční lhůta prodlužuje. Prodávající je povinen Vás o této skutečnosti informovat a taktéž uvést v písemném reklamačním protokolu datum, kdy jste reklamaci uplatnili, a dobu jejího trvání.
Nicméně v případě, že je reklamace řešena výměnou zboží za nové, neběží od dodání nového zboží znovu 24 měsíců záruky. Toto pravidlo bylo obsaženo v občanském zákoníku, který byl účinný do konce roku 2013. Ovšem do nového občanského zákoníku převzato nebylo. Opět i o této skutečnosti Vás prodávající musí informovat.  

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.