Reklamace zboží - prodávající opakovaně požaduje prodloužení reklamační lhůty po zákazníkovi a pak věc vrátí s odůvodněním "závada se neprojevila"
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Jak je to s dobou, do které musí být vyřízena reklamace výrobku (dron) v záruce. Konkrétně v mém případě prodejce požádal o prodloužení, po "zjištění", že výrobek je poškozený - uvedeno mnou již v okamžik předání k opravě. Nyní jež je to více než dva měsíce od předání, na moje dotazy, jak je to s posouzením, nikterak neraguje.
Je zde nějaká šance stavět to na nevyřešení v řádné lhůtě? (i přesto, že jsem souhlasil s prodloužením, zcela zcestně zdůvodněným). I celkově, jsou jiné cesty, dané v zákoně, než soud? Minulou záruční reklamaci „vyřídil" tak, že mi ke konci zákonné lhůty dron vrátil s tím, že závada se neprojevila - uváděl jsem, že se jedná o nahodilou situaci, kdy mi sám uletí, i to dokladoval nesouladem v zaznamenané dráze letu a záznamem reálného pohybu z kamery. Žádal jsem kontakt na servis, aby mi poskytly data o provedených testech, prodejce ho údajně nemá! ČOI mne odkázala na soud, což samozřejmě si nemohu dovolit riskovat, počínaje soudním znalcem a řízením konče. Podruhé, tedy tento případ, kdy čekám více než 60 dnů na reakci, dron po samovolném odletu vletěl do obývané oblasti a buď havaroval, nebo ho někdo srazil. Momentálně tak očekávám, že někdy v neznámém horizontu mi dron stejně vrátí s tím, že reklamaci zamítají. Dominik.
ODPOVĚĎ:
Vyřizování reklamace nesmí bez dohody s Vámi trvat déle než 30 kalendářních dnů. Pokud se ovšem s prodávajícím dohodnete na jejím prodloužení, je takové prodloužení platné a prodejce má celou tuto lhůtu pro vyřízení reklamace.
Pokud se Vám nepodaří se s prodejcem dohodnout, zbývá pouze jako řešení soudní cesta.
Štítky: