Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

19.10.2019 jsem zakoupila v AAA auto vůz Kia Soul R. V. 2018. Vůz jsem zvolila hlavně z důvodu deklarované tovární záruky vozu do 6/2025. Po koupi vozu jsem zjistila z Cebia a od továrního prodejce, že byl vůz přestavěn na pohon LPG a zase zpět u neautorizovaneho servisu a tím dle podmínek společnosti Kia tovární záruka zaniká.

Jak mám postupovat? Na stránkách nabídky byla uvedena jak tovární záruka tak i servis pouze v autorizovaném servisu. Vůz jsem částečně hradila úvěrem uzavřeným v AAA jehož součástí je i pojištění, které je pouze na vozy do 2 let a v tovární záruce. Co mohu v mém případě dělat? Mohu odstoupit od smlouvy a od úvěrové smlouvy bez sankcí či zadat poměrnou část ceny zpět? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Anna.

 

ODPOVĚĎ:
Vaše nároky vyplývají z uzavřené smlouvy s AAA, jelikož zákon smluvním stranám umožňuje, aby si nastavily vlastní postup, pokud se vyskytnou vady, což je Váš případ, jelikož vozidlo neodpovídá dohodnutým podmínkám, resp. nemá dohodnuté vlastnosti. Doporučuji tedy nejdříve důkladně prostudovat kupní smlouvu.
Jinak obecně dle zákona platí, že v případě existence vady má kupující nárok na:
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Přičemž platí, že volba práva náleží Vám jako kupujícímu. Doporučuji vést veškerou komunikaci s AAA v písemné podobě.
Dále se také můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, aby prověřila jednání této společnosti (kontakt zde: www.coi.cz).  

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.