Reklamace tepelného čerpadla Toshiba 3,5 kW a možnost odstoupení od kupní smlouvy (čerpadlo nevytopí jak sliboval dodavatel)
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
V únoru 2019 jsem oslovil jistou firmu specializovanou na tepelná čerpadla a klimatizace s následujícím dotazem: "Prosím o informaci, za zhruba jakou dobu Vámi doporučené čerpadlo (Toshiba 3,5 kW) dokáže vytopit místnost definovanou v mé poptávce (tj. 25 m2 / cca 60 m3; kamenno-cihlový zděný dům; síla stěn 50-70 cm) na požadovaných cca 15°C při dosažení mnou stanovených vstupních zadávacích podmínek (tj. vnější teplota - 20°C; vnitřní teplota 0°C).
Současně prosím o sdělení, zda požadovaný wifi modul je již zahrnut v celkové nabídkové ceně sestavy". Odpověď představitele firmy zněla "Námi doporučené tepelné čerpadlo dokáže vychladit místnost na uvedenou teplotu za 1 - 2 hodiny. Nabídka obsahuje WiFi modul (jedná se o položku RB-N102S-G)." Ústně pak bylo upřesněno, že se samozřejmě myslí "vytopit". Na základě tohoto sdělení jsem uvedenou jednotku zakoupil a po instalaci v březnu 2019 ji začal používat. A začaly problémy.
1/ Ještě v září nebylo možné jednotku plně ovládat přes wifi (údajně kvůli nefunkčnosti příslušné aplikace, kterou musí výrobce aktualizovat).
2/ Následně byl vyměněn ovládací modul v jednotce za modul s wifi a aplikace byla zprovozněna.
3/ Při testování tepelných vlastností čerpadla jsem zjistil, že sice umí požadované temperování místnosti, ale ani vzdáleně nedokáže místnost vytopit tak, jak bylo slíbeno; navíc teplotní čidlo ukazuje teplotu v místnosti výrazně odlišně od skutečnosti.
4/ V lednu 2020 bylo vyměněno teplotní čidlo a vyvedeno mimo jednotku, aby se eliminoval vliv teplého vzduchu z jednotky.
5/ Následné testování potvrdilo výše uvedené nedostatky - s výjimkou práce teplotního čidla, která se zpřesnila.
6/ Aplikace trvale neumožňuje bezproblémové ovládání jednotky přes wifi (její hodnocení na Obchod Play je 2,2! ), mnohokrát jsem byl nucen ji přeinstalovávat, stále padá, nebo je nedostupná apod.
Ústní reakce téhož představitele firmy zněla, že jeho úvodní informace byla bohužel chybná, že je samozřejmě (? ) třeba topit několik dní, aby bylo dosaženo požadované teploty. Dle mého názoru tyto skutečnosti umožňují odstoupení od kupní smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí - nesoulad skutečných a propagovaných vlastností. Prosím o radu, jak dále postupovat, protože oprava jednotky není možná, její výměna nic nemění, jediná možnost je použít jednotku od jiného výrobce se spolehlivým ovládáním přes wi-fi, což tato firma nenabízí. Děkuji za odpověď. Vendelín
ODPOVĚĎ:
Zde primárně záleží na obsahu samotmé smlouvy, kterou jste se společností uzavřel. Předběžná informace může mít význam, nicméně přednost má smlouva (objednávka). Doporučuji tedy důkladně smlouvu (objednávku) prostudovat, zda nehovoří o vlastnostech tepelného čerpadla odlišně jak původně deklarované informace. Pokud by smlouva nehovořila o vlastnostech čerpadla, lze pak využít práva na odstoupení od smlouvy, a to právě z toho důvodu, že jste čerpadlo zakoupil kvůli avizovaným vlastnostem, které ovšem ve skutečnosti nemá.
Pokud byste se rozhodl od smlouvy odstoupit, je třeba zaslat písemné odstoupení od smlouvy na adresu sídla společnosti a žádat vrácení peněz oproti vrácení čerpadla.
Štítky: