Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Koupil jsem auto z autobazaru za 80.000 Kč s tím, že si auto přihlásím, že je z dovozu. Už na začátku začaly problémy. Auto neudělalo emise, tak jsem začal pátrat. Vady na autě byly: špatné vstřiky, spojka plus setrvačník. Práce s díly stáli 50.000 Kč. Ale auto jsem si chtěl nechat, tak jsem to opravil.

Ale pak se zjistilo, že autu chybí DPF filtr, který tam ze zákona musí být a že pořád nejde opravit, že je špatný tlak v motoru. Takže se ptám, jestli můžu a mám šanci vrácení peněz buď za opravy (když jsem to dělal s kamarády a nemám papíry o nových dílech) nebo aspoň vrátit auto zpátky a chtít zpátky peníze? Popřípadě jestli ano, koho mi doporučíte na řešení problému. Navíc dodám, že za necelý měsíc to bude 6 měsíců (ve 4/2020), co jsem kupoval auto. Děkuji a přeji hezký den. S pozdravem Ivan.

 

ODPOVĚĎ:
Pokud stav vozidla neodpovídá smlouvě (tj. vozidlo má vady oproti stavu popsaném ve smlouvě), můžete tyto vady reklamovat a požadovat jejich opravu, slevu z kupní ceny či můžete odstoupit od smlouvy. Volba náleží Vám.
Co se týká vad, na některé smlouva upozorňuje – spojka, setrvačník. Tyto tak nelze rozporovat.
Dále pak je podstatné to, zda jste prodávajícího upozornil na tyto vady či nikoliv. Pokud nikoliv a vady jste sám opravil (tj. aniž byste žádal slevu z ceny, opravu prodávajícím apod. - viz výše), jde toto k Vaší tíži, jelikož se Vám nepodaří prokázat, že tam tyto vady byly.
Za této situace je vhodné se obrátit na některého z advokátů – kontakt zde: www.advokatikomora.cz – a předložit mu veškeré doklady, které máte k dispozici, aby stanovil další nejvhodnější postup.
S prodávajícím je vhodné nadále komunikovat výhradně v písemné formě.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.