Kdo vyřizuje reklamaci nedodání části zásilky - prodávající nebo kupující (část zboží nedodala Česká pošta - jeden z balíků)
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Objednala jsem si zboží z eshopu HiTECH Electronics s. r. o. Zásilka dorazila bohužel nekompletní, chyběla druhá část objednávky. Obrátila jsem se na eshop emailem a zasláním fota zásilky a vyřešení reklamace, aby mi bylo dodáno chybějící zboží nebo vrácené peníze. Prodejce odpověděl, že pokud dorazilo nekompletní zboží, ať se obrátím na toho, kdo mi zboží doručil a to na Českou poštu.
Mám za to, že já jako kupující nemusím nic řešit, že by to měl řešit prodávající, ale nevím zda je to tak? Několikrát jsem psala email, ale prodejce mi stále píše, ze to mam reklamovat u České pošty. Zásilka přišla navíc jen obyčejným psaním, nemám ani žádné údaje. Prosím můžete mi poradit jak postupovat, kam se obrátit s tímto, abych se domohla jako kupující svých práv? Ta částka peněz nebyla nijak malá a jsem už bezradná co dál. Děkuji za odpověď. Anna.
ODPOVĚĎ:
Povinnost dodat zboží, které jste si objednala, má prodávající. Pokud chybí část zboží, jedná se o vadu dodávky a jste oprávněna toto reklamovat a můžete požadovat mj. I právě dodání chybějícího zboží. Je pak na prodávajícím, aby tuto reklamaci vyřešil a chybějící zboží dodal. Svých povinností se nemůže prodávající zbavit odkázáním na přepravce, jelikož smluvní stranou jste Vy a prodávající, nikoliv přepravce.
Štítky: