Poškození zboží při reklamaci dopravou - postup reklamování poškozeného zboží
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Reklamoval jsem televizi (softwarový problém). Reklamace byla vyřízena úspěšně, ale zboží bylo zpět doručeno mechanicky poškozené (prasklá noha) a nemohu jej používat. Dopravu zajišťoval prodejce. Poškození jsem okamžitě po převzetí nahlásil prodejci (telefonicky a po domluvě pak emailem s fotodokumentací). Zpět jsem obdržel email o přijetí mého požadavku ke zpracování na příslušném oddělení, neobdržel jsem však žádný protokol o přijetí reklamace.
Na dotaz o průběhu řízení (po 14 dnech), prodejce odpověděl, že problém řeší (snaží se objednat náhradní díly). Jaká je lhůta pro vyřízení této sekundární reklamace? Mohu po jejím překročení požadovat vrácení peněz, i když zboží mám fyzicky já? Při prvotní reklamaci chybělo 13 dní do konce záruky - může to způsobit problém?
ODPOVĚĎ:
Vyřízení této reklamace nesmí bez dohody s Vámi trvat déle než 30 dnů. Pokud by reklamace nebyla vyřízena v této lhůtě, máte právo od smlouvy odstoupit (nejlépe v písemné podobě) a požadovat vrácení peněz. Oproti tomu Vám vznikne povinnost vrátit televizi (je vhodné písemně vyzvat k převzetí televize).
Záruční lhůta se prodlužuje o dobu, během níž jste nemohli zboží používat z důvodu vyřizování reklamace.
Štítky: