Reklamace skryté vady dronu (porucha baterie) - použité zboží (drony), drony si majitelé vzájemně vyměnili y a nyní jeden reklamuje
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Řeším momentálně problém s jedním pánem. Domluvili jsme se přes facebookový prodejní portál marketplace na výměně dronů tzv. kus za kus. Výměna proběhla osobně s vyzkoušením obou kusů, zhodnocením stavu obou dronů a i vyzkoušení v letu. Po pěti dnech mě pan kontaktoval s tím, že mu v dronu nejspíš selhala baterie.
Nyní požaduje z důvodu údajně skryté vady, která se však záhadně projevila až s jeho užíváním, vrácení zboží a odkoupení dronů ode mě zpět. Zakládá se taková žádost na reálném základu? Pro doplnění uvádím, že oba drony jsou použité, oba již před naším používáním měli ještě předchozí majitele a co se týká technického stavu ať už baterií nebo samotných dronů, tak jsme s nimi byli oba dva při výměně obeznámeni. Děkuji Vám za případnou odpověď. S pozdravem Augustýn.
ODPOVĚĎ:
Skrytou vadu by mohl nárokovat v případě, že by o ní nevěděl a že by zde vada opravdu byla. V prvé řadě by musel prokázat, že vada nevznikla jeho používáním dronu, tj. že zde byla již v době výměny, a dále by musel prokázat, že o stavu baterie (že je použitá, že Vy sám nejste první majitel, tudíž že se rozhodně nejedná o novou baterii) nevěděl. Toto se nejeví jako příliš pravděpodobné.
Doporučuji všechny nároky písemně odmítnout.
Štítky: