Firma nedokázala zprovoznit fotovoltaiku (panely), aby vyráběly elektřinu a nevyřešila reklamaci - postup co dál
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Chtěl bych poradit, jak postupovat vůči firmě, která mi namontovala fotovoltaickou elektrárnu na RD. Smlouva byla podepsána říjen 2021, termín dodání 9 měsíců (montáž proběhla po 12 měsících - vlivem všech těch událostí kolem, což jsme tolerovali).
Po namontování 8.9.2022 - nefunkční - po 30 dnech nejsme schopni i přes písemné urgence donutit firmu, aby fotovoltaiku zprovoznili - jejich jediná odpověď - nejsou lidi, kteří by to dojeli opravit, máme toho moc. Děkuji za odpověď. S pozdravem Florián.
ODPOVĚĎ:
Reklamace musí být ze zákona vyřízena do 30 dnů, delší lhůta může být pouze v případě, že se tak dohodnete. Skutečnost, že dle vyjádření nejsou pracovníci, kteří by to mohli opravit, pak nemůže jít k Vaší tíži a není důvodem pro nevyřízení reklamace.
Jelikož nedošlo k opravě v této zákonné lhůtě, je toto považováno za podstatné porušení smlouvy a Vy můžete od smlouvy písemně odstoupit, ve Vašem případě se jeví jako vhodnější řešení požadovat slevu z ceny.
Můžete takto písemně vyzvat druhou smluvní stranu, aby Vám poskytla slevu z ceny, jelikož nedošlo k vyřízení reklamace ve stanovené zákonné lhůtě. Výši slevy z ceny určujete Vy. Tuto slevu lze vymáhat soudně.
Výše uvedené platí v případě, že vystupujete z pozice spotřebitele (smlouva není na IČ).
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.
Štítky: