Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 1.00 (1 hlas)

Elektronickou cestou jsme uzavřeli kupní smlouvu na koně. Ve smlouvě je rozdělena cena na rezervační poplatek a doplatek. Rezervační poplatek byl uhrazen na účet a doplatek měl byt doplacen v době převzetí koně. Kupec si objednal vlastní transportní společnost, která koně v domluvený den vyzvedla, kupec měl byt také přítomen (kupec potvrdil ve zprávě), ale nakonec se nedostavil.

Transportní společnost o doplatku nebyla informována a doplatek nebyl tedy uhrazen. Kupec v danou dobu nereagoval, společnost byla tedy poslána pryč a kupec byl informován, že kůň nebyl předán z důvodu neuhrazeni doplatku a byl vyzván ať si koně vyzvedne v jiný termín. Kupec na toto zareagoval, že chce odstoupit od smlouvy. Má na to právo? Pokud ano, musíme vrátit rezervační poplatek? Smlouva uzavřena mezi fyzickými osobami, elektronicky. Děkuji za odpověď.

 

ODPOVĚĎ:
Jestliže smlouva hovoří o tom, že doplatek má být uhrazen při předání koně a nestalo se tak, tak kupující není oprávněn od smlouvy odstoupit. Právo odstoupit od smlouvy by zde bylo, pokud byste byli povinni koně předat bez ohledu na doplacení kupní ceny a Vy jste koně v takovém případě nepředali.
V případě odstoupení od smlouvy se smlouva ruší a smluvní strany jsou povinny si vrátit poskytnuté plnění (v tomto případě peníze a koně).
Doporučuji písemně odmítnout odstoupení od smlouvy s tím, že není oprávněné, a současně vyzvat ke stanovení nového termínu k převzetí koně a doplacení ceny v souladu se smlouvou.
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.


  ► Stránka obsahuje odpověď na tato témata:

  • Kupující odstoupil od kupní smlouvy před převzetím koně - vrácení rezervačního poplatku
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.