Kdo platí demontáž vadného reklamovaného zařízení - zákazník nebo výrobce zařízení?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Jakou mám odpovědnost za zařízení/zboží, jehož nejsem výrobcem, které zákazníkovi dodám v rámci jeho instalace a u něhož se v záruční době vyskytne vada. Např. když jako elektrikář (OSVČ) dodám a namontuji svítidlo u něhož se později vyskytne výrobní vada. Vada je výrobcem uznána, tj. nejednalo se o vadu, kterou bych způsobil já neodbornou montáží.
Má v tomto případě zákazník nárok, abych mu zdarma provedl, demontáž vadného svítidla a následně montáž nového, včetně dopravy k němu? Nebo je to stejné, jako kdyby si svítidlo zakoupil sám zákazník a já provedl pouze jeho montáž - tj. veškeré náklady spojené s případnou demontáží i montáží platí zákazník. Děkuji.
ODPOVĚĎ:
Pokud součástí smlouvy mezi Vámi a zákazníkem je také dodávka svítidla, tak zákazník reklamuje vady svítidla u Vás. V případě, že se jedná o výrobní vadu, pak máte Vy možnost obrátit se na výrobce.
Štítky: