Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Koupila jsem byt v nedávno dostavěného novostavbě - zhruba 2 měsíce. Poté, co se přistěhovali sousedi nade mnou, jsme slyšely od nich všechny možné zvuky, jak se pohybují po bytě, něčím šoupou, ale hlavně také každodenní chrápání a značně hlasité bouchání. My, i sousedi, máme malé byty jen s jednou místností a nemohli jsme tudíž spát.

Doufala jsem, ze to přejde až si zařídí byt, nestalo se tak. Vzhledem k tomu, ze tam nebyl křik, či nějaká party, ani hlasitá hudba atd. , podala jsem reklamaci na vzduchovou neprůzvučnost mého stropu k developerovi. Za pár týdnů přišel pán z firmy developera a říkal mi, že to není možné. Nicméně se tak děje, a tak jsem navrhla, že se to přeci dá změřit. Pán souhlasil a že tedy dohodne měření. Nevěděla jsem s kým ani kde a nic více mi neřekl. Poté se ozval s termínem měření, které tedy dohodl i se sousedy nade mnou. Přišel tento pán od developera a další pán na měření, aby bylo měření v pořádku, pán na měření nám řekl, že možná můžeme počkat s mou malou dcerou na chodbě. Pak tedy provedli měření, chodili nahoru a dolů do mého bytu a bytu sousedů. Poté mi pověděl, že je hotovo, a pán od developera mi řekl, že nějak za týden mi pošle výsledek. Výsledek měření vyšel nad normou, a tedy má reklamace byla zamítnuta jako neoprávněná. Za dalších pár dnů mi developer poslal další e-mail, že kvůli mé reklamaci objednali měření v částce 17.000 Kč bez DPH a tuto částku mi tedy budou fakturovat k proplacení. Sice na jednu stranu chápu, že bych tyto výdaje měla zaplatit - asi budu muset, ale cítím se podvedena v tom směru, že mi toto nebylo řečeno předem. Taktéž, že jsem nebyla zkonzultována, jestli souhlasím s touto firmou či cenou a všechno včetně měření bylo v režii developera. Taktéž mi nebylo řečeno ani navrhnuto jediné vysvětlení kudy se tedy k nám to chrápání a další zvuky šíří, co jsem si tedy měla myslet. Nevím, zda je tedy normální, že pokud někdo hodně chrápe, tak to slyší sousedi. Nebo se to šíří zdí. Netuším. Nicméně má reklamace byla podána v naprosto dobrém úmyslu, kdy jsem skutečně myslela, že strop není v pořádku. Ptám se tedy, jestli mají právo na to ode mě vyžadovat plnou úhradu za tyto náklady. Děkuji.

 

ODPOVĚĎ:
Reklamace musí být vždy pro spotřebitele bezplatná – k tomu viz např. Stanovisko České obchodní inspekce: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/
Nicméně doporučuji nechat si vyhotovit měření hluku nezávislou osobou, už samotná skutečnost, že Vám bylo řečeno, ať počkáte na chodbě, je netradiční.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.