Tepelné čerpadlo - pozáruční reklamace výparníku a právo na náhradu zvýšených nákladů na topení do dodání dílu
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Můj dotaz se týká tepelného čerpadla, které vlastníme přes 5 let. V únoru 2023 nám přestalo fungovat a dle servisního technika se jednalo o vadný výparník. Tato závada byla zjištěna 21.2.2023, vadný díl technik okamžitě objednal s tím, že Viessmann tento díl pro vadnou výrobu výparníků u těchto typů čerpadel, které máme i my, uhradí.
To, že nám oznámili, že výparník bude vyrobený v půlce dubna 2023 a tím nás nechali v topné sézóně 2 měsíce čekat na dodání náhradního dílu, s malými dětmi, kdy jsme doma mrzli, nikoho nezajímalo, zda máme náhradní topení, eventuálně dřevo, a že nás bivalentní zdroj (patrona) stojí 1.400 Kč pokud byl zapnutý 24hodin, jim bylo rovněž jedno. Žádali jsme o úhradu alespoň některých nákladu za elektřinu a dřevo, dle jejich odpovědi nebyla další kompenzace možná. Takový přístup jsme nečekali. Čerpadlo technik zprovoznil až 11.5.2023, tedy 3 měsíce po zjištění závady s tím, že práce stála 10.150 Kč. Máme nárok na proplacení nákladů za práci když byla uznána reklamace na díl, byť to bylo po zákonné záruční době? Máme nárok na zaplacení nákladů (protopená elektřina, dřevo...), které jsme museli navíc zaplatit po dobu 3. měsíců než byli schopni dodat díl a tepelné čerpadlo zprovoznit? Děkuji a jsem s pozdravem Marina.
ODPOVĚĎ:
V případě, že byla reklamace uznána jako oprávněná, nemůže Vám být účtována ani práce ani nový díl. Současně máte také právo na náhradu opodstatněných účelně vynaložených nákladů, které Vám vznikly v souvislosti s reklamací. Doporučuji písemně odmítnout požadavek na proplacení prací a současně uplatnit právo na náhradu nákladů, které Vám vznikly z důvodu prodlení s vyřízením reklamace.
Doporučuji komunikovat výhradně v písemné formě.
Štítky: