Výměna oblečení, oděvů v kamenném obchodě - je povinností prodávajícího ze zákona nebo ne?
- Uložil(a): Mgr. Šárka Ocelíková (právník)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Před několika dny (dnes 28.7.2023) jsem nakupovala v butiku oblečení cca za 15.300 Kč. Doma jsem vše zkoušela a o šatech a kalhotách, o kterých mě prodavačka přesvědčovala, jsem si rozmyslela. Butik není v místě bydliště a když jsem se dostavila a chtěla požádat o výměnu zboží za jiné, nebyla na místě majitelka, ale prodavač s tím, že mi na paní majitelku předal telefon.
Požádala jsem o výměnu, nechtěla jsem vrácení peněz a byla jsem hned odmítnutá. Mám šanci uspět? Paní mi nedala ani účtenku jaké zboží jsem zakoupila a kolik které stálo. Platila jsem jí přímo na účet, který mi nadiktovala. Jediný doklad, který mám je výpis z účtu. Kalhoty stály cca 2.500 Kč a šaty cca 800 Kč. Děkuji za radu. Alena.
ODPOVĚĎ:
Právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněz můžete jen při nákupu přes internet, pro nákup v kamenné prodejně toto právo neplatí.
Jediná možnost, jak se domoci vrácení peněz či výměnu za jiné oblečení, je dohoda s prodávajícím (provozovatelem butiku).
Štítky: