Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

2.8.2023 jsem zakoupila přes internetový obchod mobilní telefon. Pro jeho vady jsem ho 21.8.2023 odeslala do obchodu pomocí GLS k reklamaci. 24.8.2023 si prodávající telefon převzal a po uplynutí 30-ti denní lhůty pro reklamaci stále nebyla reklamace vyřízena. Proto jsem prodávajícího 25.9. obeslala přes datovou schránku.

Odpověď : "Přístroj byl zakoupen na firmu. Telefon je v pořádku a budeme jej vracet zpět na Vaši adresu."  Dne 26.9.2023 prodejce odeslal prostřednictvím Zásilkovny zpět k mým rukám do Z-boxu. Chtěla bych se zeptat, zda mám opravdu nárok na vrácení peněz, jelikož už telefon nechci. Prodávající odmítá odstoupit od kupní smlouvy a nechce přistoupit na vrácení peněz.   Firma má velmi špatné reference a recenze. Mobilní telefony, které nabízí někdy nejsou ani nové, nefungují jak mají a při reklamacích nahrazují originální díly neoriginálními z Číny.

 

ODPOVĚĎ:
Zde je rozhodné, zda jste telefon koupila jako spotřebitel (pak byste mělá nárok na ochranu v podobě možnosti odstoupit od smlouvy po marném uplynutí 30denní lhůty k vyřízení reklamace dle zákona o ochraně spotřebitele), a nebo zda jste ho koupila jako podnikatel s uvedením IČ a sídla. V takovém případě se na vás zákon o ochraně spotřebitele nevztahuje a prodávající max. lhůtu pro vyřízení reklamace nemá. Pokud by tak telefon opravil, není možné žádat ihned vrácení peněz. To by šlo v případě, že by se vada 2x opakovala nebo se objevily vady jiné.
Pokud byste ale zjistila, že Vám byl prodaný již repasovaný telefon místo nového, jde o porušení kupní smlouvy a bylo by možné požadovat vrácení peněz.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.