Vrácení sluchátek zakoupených přes internet - může je prodávající odmítnout z hygienických důvodů?
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Zakoupila jsem si sluchátka Niceboy Hive Bones 3 u prodejce PCsupport.cz s. r. o. Jablunkovská 110 739 61 Třinec, Frýdek Místek IČ: 27839583 za 1.469 Kč plus poštovné. Koupě proběhla přes internet. Jsem důchodkyně a sluchátka jsem si koupila za účelem učení se cizímu jazyku. Zvuk ve sluchátkách byl však přerušovaný, přeskakoval, proto jsem za 2-3 dny sluchátka vrátila prodejci s tím, že vracím zboží a žádám vrácení peněz.
Prodejce odmítl s tím, že z hygienických důvodů nemůže zboží přijmout a nabídl mi reklamaci s tím, že sluchátka pošle výrobci k posouzení závady, což jsem odmítla. Na webu ČOI jsem četla, že žádná obchodní podmínka prodejce neomezuje zákazníka v jeho právu do 14 dní vrátit zboží i bez udání důvodu. Prodejce mi sdělil, že když nesouhlasím s reklamací, zašle mi zboží zpět. Můžete mi, prosím, poradit, jak mám postupovat? Mám sluchátka přijmout nebo ne? Už jsem zaplatila dvakrát poštovné (doručení a vrácení), celkem cca 230 Kč. Dana.
ODPOVĚĎ:
Zákon počítá s výjimkou u věcí vyjmutých z obalu z hygienických důvodů, nicméně dle mého názoru se to nevztahuje na sluchátka. Jde zejm. o zubní kartáček, spodní prádlo atp. Dle mého názoru tak prodávající nemůže odmítnout vrácení zboží. Doporučuji na nároku trvat a vyzvat prodávajcího k vrácení peněz pod pohrůžkou soudního vymáhání a stížnosti na Českou obchodní inspekci. Je možné, že prodávající nebude chtít s inpekcí žádné komlikace a nakonec Vám vyhoví. Poštovné Vám ze zákona prodávající musí proplatit.
Štítky: