Vrácení zboží zakoupeného na bazos.cz pro vadu - musím vyhovět kupujícímu?
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Prodal jsem mobilní telefon na stránkách Bazoš s defektem (defekt byl popsán v inzerátu a upřesněn během SMS komunikace s kupujícím) a kupující s tím souhlasil a koupil to. Asi po týdnu mi kupující napsal, že se mu projevil nějaký další defekt a zda by šlo ten telefon vrátit. Teď už mi volají nějací jeho sourozenci a zasílají čísla účtu s tím, abych tam poslal zpět tu částku (nevím proč, ale o 1.000 Kč vyšší než cena prodeje).
Co reálně můžou udělat (to co píše asi otec toho pána už začíná vypadat jako hrozba). A jestli vůbec mám nějakou zodpovědnost za to, co se stalo s tím telefonem po týdnu od zakoupení (použitého zařízení)? Děkuji předem za odpověď. S pozdravem.
ODPOVĚĎ:
Zde záleží, o jakou vadu se jedná - zda jde o vadu, zda je zjevná nebo skrytá a také zda je podstatná. Kupující má obecně právo na uplatnění vad věci, ale pokud tuto vadu neuznáte, nezbývá kupujícímu, než se obrátit na soud, aby o tom rozhodl. Pokud kupující od kupní smlouvy neodstoupil, tak zatím nemá právo na vrácení peněz.
Štítky: