Reklamace neodstranitelné vady a následně možnost vrácení nového auta, automobilu Citroen C4 2021 1.2 PureTech 100 (klepání, pískání motoru a koroze dveří)
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
2/2022 jsem si zakoupil úplně nový automobil Citroen C4 2021 1.2 PureTech 100. Upřímně od samého začátku je to auto očistec. Po pár měsících začalo auto divně klepat při přidání plynu. Bylo v servisu vyměněno vysokotlaké palivové čerpadlo. Následoval pro změnu problém s velmi hlasitým pískáním z motoru, kdy vyměnili nějakou hadici sání, problém přetrvává do dnes (21.12.2023) a s tímto problémem bylo již 4x v servisu a naposledy začali tvrdit, že jde o vlastnost vozu a není důvod k reklamaci.
Jiné vozy s identickým motorem to nedělají. Dále jsem s vozem 12/2022 řešil problém s korozí trojice dveří, kde byla reklamace uznána. Bohužel byla na poprvé provedena špatně a tak jsem reklamoval provedenou reklamaci, po dalším měsíci sice napravily chyby, ale pro změnu poškodili plastové výplně dveří a tak jsem to musel reklamovat ještě jednou. Upřímně mě stále štve, že vůz hlasitě píská při přidání plynu až se na mě lidi otáčí. Dle servisů kde jsem byl s tím nehodlají nic dělat v posledním servisu mi přislíbili, že můj problém budou konzultovat s automobilkou. Od té doby se mnou přestali komunikovat a do toho všeho začali korodovat poslední dveře, které nebyly tehdy vyměněny. Jsem z automobilu značně znechucen a rád bych ho navrátil a odstoupil od smlouvy. Když jsem toto před nimi řekl, bylo mi řečeno, že nemám na všechny reklamace papíry, což je bohužel pravda. Jednou mi řekli, že je to oprava zadarmo a papíry mi nedali (u té první reklamace, u ostatních jsem si to musel vždy vyžádat) a tak dle nich nemám důvod k navrácení. Navíc to prý nebyly závady zásadní které by mě omezovaly v užívání vozu. Následně mě upozornili, že pokud bych odstupoval, tak že mi navrátí poníženou částku a to o tolik, kolik jsem měl během užíváním vozu profit z jeho užívání. Nevím co dělat. Mám nárok to vrátit? Nebo to raději prodat? Automobil má najeto cca 12.000 km!
ODPOVĚĎ:
Pokud jste vůz zakoupil jako spotřebitel a vůz byl vždy řádně o prodávajícího reklamován, s ohledem na počet vad si myslím, že zde již nárok na odstoupení od smlouvy je. Pokud však prodávající odstoupení neuzná, nebude Vám zvývat nic jiného, než se o vrácení kupní ceny soudit. Pokud Vám chybí nekteré dokumenty, o to to bude u soudu obtížnější, nicméně pořád zde vidím poměrně slušnou šanci na úspěch. Je pravda, že prodávající by mohl kupní cenu o něco ponížit s ohledem na ojetí vozidla, to by ale měl vyčíslit případně znalec.
Prodej je samozřejmě také varianta, ale zde bych si dal pozor na případné upozornění kupujícího na vady auta, aby následně nový majitel po vás vady nechtěl odstranit, chtěl následnou slevu atp.
Štítky: