Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)

Chci se zeptat na mé možnosti a má práva, která byla porušena při reklamaci oken. První reklamace a celá anabáze k druhé. Dne 7.9.2023 byla vsazena nová okna a zjištěno, že výška kliček, je jiná než při domluvě při zaměřování. 13.9.2023 založena první reklamace, 24.10.2024 výměna křídel a přesklení, ale jen 3 křídel.

Pracovníci zjistili, že přivezli jiné obvodové kování, proto práce nebyla dokončena. 22.11.2023 pracovníci přijeli dodělat přesklení křídel a vyměnit kování. Zjištěno při dodělání kování, že části kování opět chybí. Při přesklení - byly poškozené i obvodové lišty kolem skel. Byly zaměřeny nové lišty a objednané. 23.11.2023 podána druhá reklamace a uznána a popsána - mezery v příčkách u všech křídel. 5.12.2023 zaměstnanci měli dovést lišty a kování. Kování dovezeno, ale lišty nedodané. Na reklamované problémy mezer v příčkách se přijeli podívat pracovníci z výroby z Polska a chtěli mezery mezi příčkami opravit pouhým silikonem - odmítl jsem takovou opravu. Při jejich kontrole zjistili, že lišty v oknech takto nemohou být. Byly špatně umístěné předchozími pracovníky a byly i poškozené. 19.12.2023 jsem volal zaměstnankyni dodavatelské firmy, která má na starost reklamace a ptal jsem se, kdy bude reklamace vyřízena. Bylo mi řečeno, že mají prodlouženou dobu na vyřízení reklamace, ale nic takového nemají uvedeno v žádných podmínkách. Dotazoval jsem se, jestli dodavatelé stihnou do konce roku 2023. Odpověď - nestihnou. Zákonná lhůta druhé reklamace byla tím porušena? Dne 4.1.2024 mi přišla odpověď cituji:
Dobrý den,
naše firma intenzivně jedná s dodavatelem Vašich oken ohledně řešení reklamace k Vaší spokojenosti. Obdrželi jsme vyjádření jejich techniků a Vás prosím o případné odsouhlasení postupu opravy oken:
Podmínkou opravy však je, že investor bude muset souhlasit se silikonováním minimálních mezer mezi profilem křídla a příčkou. Naši servisní technici se samozřejmě pokusí provést opravu tak, aby takové mezery nebyly. Pokud se však objeví, bude nutné je silikonovat.
Otázka zní: Mám povinnost souhlasit s postupem opravy? Když ne, jaké mám další možnosti? Když ano, jakých práv se tím v případě další reklamace vzdám? Jaké právo mám, když přesáhli dobu určenou na reklamaci? Mám právo při potížích s nevyřešenou reklamací na kompenzaci nákladů? Mezerami táhne a při mrazech je vyšší spotřeba při vytápění. Při upozornění, že uniká teplo, mi nevěřili. Udělal jsem zkoušku termovizí a ta mi dala za pravdu. Mám právo na proplaceni nákladů? Je v tomto případě reklamace možnost na odstoupení od smlouvy? A v případě možnosti odstoupení, jestli taková možnost je, mám právo na náhradu nákladů, které byly spojeny s úpravou špalet, kterou jsem provedl na vlastní náklady mimo smlouvu s dodavatelem oken? A při odstoupení od smlouvy na náhradu další úpravy špalet po vsazení nových oken? Musel bych je opět vybourat a pak opět upravit. Jaká mám práva, možnost a kdy na uplatnění? Například nová křídla oken, opravu, odstoupení atd. Přikládám jedno foto pro představu. Děkuji za odpověď Jiří.

 

ODPOVĚĎ:
Situace, jak ji popisujete je značně problematická. Dle mého názoru zhotovitel porušil zákon o ochraně spotřebitele, když nestihl všas vyřídit reklamaci (do 30 dnů), na prodloužení této lhůty se z vámi musí vždy oboustranně dohodnout. Máte tak nárok na opravu, slevu, ale i na odstoupení od smlouvy.
Dle mého názoru máte nárok i na náhradu škody v podobě zvýšených nákladů na vytápění, avšak tento nároku byste musel specifikovat přesně, tzn. kolik byste platil běžně a kolik musíte platit nyní a spojit toto zvýšení nákladů s tepelnými úniky. To by pravděpodobně vyžadovalo odborný posudek. Uplatnit tato práva musíte bezodkladně a doporučuji písemně.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.