Opakovaná reklamace běžeckého pásu Sportage Orion a možnost vrácení zboží v záruční lhůtě, době
- Uložil(a): Mgr. J. Polesný (obč., obchod. právo)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
Dcera si 2023 koupila běžecký pás Sportage Orion v ceně 18.990 Kč. Přístroj ne vždy, ale velmi často vyhazoval jistič od bytu i celého patra panelového domu. Proto jej s přítelem reklamovali a servisní technik přijel a něco na něm vyměnil. Později se ukázalo, že to nepomohlo. Z pracovních důvodů se přestěhovala, ale i tam za docházelo vyhazování jističe (ne vždy), navíc se začalo na displeji objevovat chybové hlášení E3, které si nafotili.
Po domluvě s prodejcem bylo téměř stokilové zařízení zabaleno a odvezeno dopravcem do servisu, kde bylo údajně opraveno, ale už bez protokolu o opravě, jen se mailem zmínili, že byl vyměněn proudový filtr a stroj je už v pořádku. Pás vyhodil jistič hned napoprvé, přičemž vznikla ještě i jiná škoda (nový wifi router se v tom okamžiku spálil přepětím v síti), proto už pás víckrát nespustili. Dcera nahlásila poruchu potřetí, po týdnu urgovala mailem nějakou odpověď, které se nedočkala a telefon jí také přestali brát. Poslední její výzva mailem proběhla 10.3. 2024. Jak má, prosím, dál postupovat v řešení této situace? S pozdravem Marek.
ODPOVĚĎ:
Po uplynutí 30 dnů od reklamace má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy, tzn. doporučoval bych zaslat odstoupení od kupní smlouvy s tím, ať prodávající vrátí celou kupní cenu za pás. Dopis doporučuji zaslat poštou doporučeně na adresu sídla prodávajícího nebo datovou zprávou. Pokud prodávající kupní cenu nevrátí, lze tuto nárokovat soudně.
Štítky: