Přirážka za obsluhu na zahrádce restaurace - oprávněnost přirážky
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 6. březen 2010
Byli jsme v létě v jedné restauraci v Olomouci a tam bylo v jídelním lístku napsáno, že v případě že budeme obslouženi na zahrádce, bude navýšena cena o 30%. Zdá se nám to zvláštní a proto jsme se chtěli zeptat, jestli je tato přirážka za ossluhu venku na zahrádce oprávněná. Restauraci jinak máme rádi a znovu ji tento rok navštívíme. Děkuji, Naďa.
ODPOVĚĎ:
Poskytování služeb v restauracích je věc smluvní. Pokud by to nemělo nějaký diskriminační charakter a jednalo by se skutečně o nějakou nabídku smlouvy, která by byla každému zjevná na vstupu do restaurace, nebo např. na první straně velkým písmem v jídelním lístku, tak máte možnost buď na toto přistoupit a dražší jídlo na zahrádce si objednat, anebo pokud se vám nelíbí, tak můžete jít dovnitř restaurace nebo do jiné restaurace.
Jiná situace by byla v případě diskriminace, nebo kdyby to bylo uvedeno nějakým nenápadným způsobem a vy jako hosté byste se o přirážce dozvěděl až při placení.
Lze tedy říci, že v tomto případě za okolností, které popisujete, má provozovatel právo tuto přirážku přičíst k ceně za jídlo a pití.
Jiná situace by byla v případě diskriminace, nebo kdyby to bylo uvedeno nějakým nenápadným způsobem a vy jako hosté byste se o přirážce dozvěděl až při placení.
Lze tedy říci, že v tomto případě za okolností, které popisujete, má provozovatel právo tuto přirážku přičíst k ceně za jídlo a pití.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.