Kdo platí, hradí náklady reklamace, nepřímé výdaje spojené s reklamací
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 10. únor 2010
Koupili jsme si plynovou karmu, po několika měsících se z ní začalo doutnat a smrděl plyn. Průtokový ohřívač jsme reklamovali úspěšně, plynař si ale vzal za reinstalaci a znovuzapojení plynu 400 Kč. To nám ale prodejna odmítla uhradit. Máme právo na zaplacení této částky prodejcem nebo ne? Vlaďka
ODPOVĚĎ:
Podle Občanského zákoníku odpovídá prodávající kupujícímu za to, že při převzetí zboží je ve shodě s kupní smlouvou – zejména, že je bez vad (tedy v bezvadném stavu).
V případě, že se vady vyskytnou, vzniká kupujícímu nárok na úhradu veškerých nutných nákladů v souvislosti s uplatněním při reklamaci.
Mezi nutné náklady patří zejména náklady přepravy, montáž, demontáž, znalecký posudek. V tomto případě tedy montáž a demontáž zcela určitě pod toto patří.
Mezi nutné náklady patří zejména náklady přepravy, montáž, demontáž, znalecký posudek. V tomto případě tedy montáž a demontáž zcela určitě pod toto patří.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.