Odmítnutí prodeje zboží prodávajícím bez závažného důvodu
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 10. únor 2010
U nás ve vesnici jsem se pohádal v soukromém obchodě s prodavačkou (je to majitelka obchodu). Ta mi od té doby odmítá cokoliv prodat. Rád bych se zeptal, jestli má na toto právo - tedy neprodat mi zboží ze svého obchodu. Děkuji za odpověď. Marek.
ODPOVĚĎ:
Skutečnost řeší zákon na ochranu spotřebitele. Ten říká, že je podnikatelský subjekt povinen poskytnou služby všem a odmítnout to může jen v případě, kdy by to bylo v rozporu s dobrými mravy. Ve Vašem případě se okolnosti dají klasifikovat jako diskriminace - máte stejná práva jako ostatní ve vesnici, kteří si mohou zboží volně v obchodě zakoupit, ale to je Vám odpíráno. Je tedy na provozovateli prodejny, zda si zdůvodní, proč Vám nechce poskytovat své služby.
Jiná situace by byla např. pokud byste v obchodě opakovaně něco ukradl. To by byl silný protiargument. Obecně je nutné skutečnost posuzovat případ od případu.
Obecně ale lze říci, že hádka není důvodem k diskriminaci a zboží by Vám mělo být prodáváno jako ostatním. Jakým způsobem se ale svého práva domůžete nechám na Vás.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.