Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V polovině prosince jsem zakoupila přenosný hard disk. Zazálohovala jsem na něj fotografie a jiná data. Po necelých třech týdnech přestal fungovat a 17.1.11 jsem ho odnesla k reklamaci. Prodejce ji přijal a do protokolu zapsal, že žádám zachování dat. 20.1.11 servis reklamaci přijal. Po dvou týdnech poslali e-mail, že zálohu nedělají, tak jsem zažádala o nový hard disk i ten starý, že si ho nechám zazálohovat sama.

To následně odmítli a po dalších dnech 9.2.11 poslali e-mail, že vrací reklamaci jako neoprávněnou, protože má porušenou ochrannou pečeť. Já ji neporušila, tím spíš, že se jedná o voděodolný typ, tak ani nevím, proč bych ho měla chtít rozebírat, předpokládám, že ani rozebrat nejde. V tuto chvíli je disk na prodejně. Ani já ani prodejce neví jak se zachovat, je to slovo proti slovu. Ale je vůbec možné, aby si až po třech týdnech všimli, že je reklamace neoprávněná? Proč se tedy se mnou víc jak týden hádali o záloze dat a najednou tohle. Můžu se nějak bránit? Děkuji, Jana

ODPOVĚĎ:
Prodejce má na vyřízení reklamace ze zákona lhůtu 30 dnů, takže se může stát, že se, v objemu zboží a služeb, které poskytuje, dostane ke konkrétní reklamaci až ke konci zákonné lhůty.  V tuto chvíli si zboží vyzvedněte, a pokud s výsledkem reklamace nesouhlasíte, obraťte se s žalobou na soud.

Pokud jde o porušenou pečeť, je otázkou svědeckého dokazování, které určí, jak byla pečeť porušena. Na Vás, jako na žalobci bude důkazní břemeno.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.