Reklamace nového automobilu, auta a právo na zrušení kupní smlouvy
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 25. duben 2011
20.12.2010 jsem koupil nový vůz u autorizovaného prodejce FORD. Před 14 dny mi bohužel vůz šel špatně nastartovat a palubní počítač hlásil "chyba řízení motoru" a tudíž jsem musel nechat vůz odtáhnout (bezplatně v rámci záruky) do servisu kde jsem vůz kupoval. Po týdnu v servisu mi oznámili že vůz je opraven. Když jsem si pro vůz došel tak jsem podepsal předávací protokol který si nechal přijímací technik (já jsem nic nedostal) s tím že diagnostika žádnou chybu nevykazuje.
Prý vůz měli dlouho nastartovaný a že je vše v pořádku, ovšem po cestě domů se mi motor tři krát vypnul ("zdechl") a vykazoval stejnou chybu jako před opravou.
Druhý den jsem vůz odvezl zpátky do servisu kde si technik vyfotil hlášenou chybu se slovy že tu první opravu nebudou uzavírat a vůz přebral aniž by mi vystavil přijímací doklad. Mám dotaz zda je toto bráno jako druhá reklamace na tu samou chybu vozu a jak dlouhou lhůtu má servis na opravu (technik mi sdělil že tam může vůz být i přes měsíc) a za jakých podmínek mohu kdyžtak odstoupil od kupní smlovy a vůz vrátit. Děkuji, Eduard
ODPOVĚĎ:
Z jednání technika lze dovodit, že bude opětovně nahlášená závada zahrnuta do první reklamace, což je chyba protože fakticky je to reklamace druhá a při třetím reklamování stejné závady byste měl nárok na vrácení kupní ceny proti vrácení zboží.
Vzhledem k tomu, že nemáte příslušné doklady, tak se Vám nepodaří prokázat, že je to druhá reklamace.
Prodejce (příp. servis) je Vám povinen tyto doklady vždy vydat, takže při dalších reklamacích se nenechte obcházet tímto způsobem.
Odstoupit od kupní smlouvy můžete pokud se jedna vada vyskytne opakovaně (standardně se jedná o opakovanou vadu, pokud se vyskytne třikrát) nebo předmět koupě trpí větším množstvím různých vad. Vyřízení reklamace ze zákona má proběhnout ve lhůtě 30 dnů, delší lhůta může být pouze v případě, že se na tom smluvní strany (Vy a prodejce) dohodnou (Vy s tím tedy musíte souhlasit).
V případě, že nebude reklamace vyřízena, doporučuji firmu vyrozumět o odstoupení od kupní smlouvy (dohoda není jednostranné oznámení o tom, že reklamační lhůta bude delší a nikdo Vám existenci tohoto oznámení nedokáže) a požadovat vrácení peněz.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.