Reklamace zábradlí vyrobeného zámečníkem
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 26. červen 2011
Jak pokračovat ve vztahu se zhotovitelem zábradlí? Dle domluvy mi zhotovitel zaslal e-mailem 30.5. 2010 cenovou nabídku na nerezové zábradlí se skleněnými výplněmi za 103 000,- kč celkem, z toho sklo se sklenářskými pracemi 48 500,- kč. Na základě této nabídky byla poslána 8.6.2011 záloha 50 000,- kč na účet zhotovitele. Domluva o dokončení zábradlí byla ústní na 7-8. měsíc 2010. V červenci 2010 byla nainstalována konstrukce zábradlí s nějakými nedostatky, na které jsem začal upozorňovat. Dále byla vyžádána záloha na sklo 30 000,- Kč, které tu byl zaměřit zhotovitelem najatý sklenář.
Stavba ale pak už nepokračovala, sklenář mi oznámil, že nedostal zálohu ani smlouvu a z tohoto důvodu nebude pokračovat. Zhotovitel mi oznámil, že z jeho strany je dílo dokončeno a že peníze nevrátí.
Kontaktoval jsem opět sklenáře, že bych hradil vše osobně. Sklenář zjistil, že ukotvení skla zhotovitelem neodpovídá normě a že je nutné předělat celé uchycení. Domluvil jsem novou schůzku sklenáře a zámečníka, aby se dohodl další postup.
Na schůzku se dostavili oba. Výsledek byl takový, že je potřeba na sklo vyrobit a uchytit rámy skla. Po týdnu zámečník sdělil, že již vše udělal a že se mnou nemá o čem bavit. Vystavil fakturu v 05/2011 na 104 620,- kč s datem 10.11.2010, poslal ji emailem a poštou. Poslal jsem mu doporučený dopis na reklamaci díla i ceny, návrh v reklamaci byl vrácení již zaplacené částky 25 000,- Kč a předělání faktury. Dílo má četné nedostatky jako nedovařené spoje, orezliny nerovnoměrně navrtané šrouby, nerozleštěný materiál. Dílo mi nikdy nebylo předáno. Hrozí pád mého dítěte z balkonu – není zajištěno proti pádu. Dále zámečníci při protažení kabelu a následné zavaření madla propálily izolaci kabelu a tím došlo k přenosu el. proudu 220V do konstrukce zábradlí. Zhotovitel nereaguje ani na reklamaci, nevím jakým způsobem dále pokračovat.
Mohu si nechat dokončit jinou firmou a požadovat po zhotoviteli? Děkuji, Honza
Kontaktoval jsem opět sklenáře, že bych hradil vše osobně. Sklenář zjistil, že ukotvení skla zhotovitelem neodpovídá normě a že je nutné předělat celé uchycení. Domluvil jsem novou schůzku sklenáře a zámečníka, aby se dohodl další postup.
Na schůzku se dostavili oba. Výsledek byl takový, že je potřeba na sklo vyrobit a uchytit rámy skla. Po týdnu zámečník sdělil, že již vše udělal a že se mnou nemá o čem bavit. Vystavil fakturu v 05/2011 na 104 620,- kč s datem 10.11.2010, poslal ji emailem a poštou. Poslal jsem mu doporučený dopis na reklamaci díla i ceny, návrh v reklamaci byl vrácení již zaplacené částky 25 000,- Kč a předělání faktury. Dílo má četné nedostatky jako nedovařené spoje, orezliny nerovnoměrně navrtané šrouby, nerozleštěný materiál. Dílo mi nikdy nebylo předáno. Hrozí pád mého dítěte z balkonu – není zajištěno proti pádu. Dále zámečníci při protažení kabelu a následné zavaření madla propálily izolaci kabelu a tím došlo k přenosu el. proudu 220V do konstrukce zábradlí. Zhotovitel nereaguje ani na reklamaci, nevím jakým způsobem dále pokračovat.
Mohu si nechat dokončit jinou firmou a požadovat po zhotoviteli? Děkuji, Honza
ODPOVĚĎ:
Základní chybou je nedostatečný písemný podklad o pracech, které měly být zhotoveny.
Nicméně, lze postupovat následovně: Pokud bude možné vyjádření sklenáře a zámečníka, se kterými jste byl v kontaktu, získat od nich písemně, bylo by to žádoucí. Stejně tak vytvořte fotografie zábradlí.
Dále písemně s dodejkou zašlete opakovanou reklamaci zhotoviteli, v němž budou do detailu popsány všechny závady na díle.
Doporučuji uschovat všechny dokumenty prokazující provedení plateb. Stejně tak pokud existuje webová nabídka zhotovitele, tak printscreenem obrazovky uložit i její obsah (v obraze zmáčknete PrintScreen, zapnete program Malování, dáte Vložit a dáte Uložit jako, uložíte na harddisk).
Následně adresujte odstoupení od smlouvy a žádost o vrácení všech poskytnutých plnění, s upozorněním, že bude podána žaloba.
Poté dílo můžete nechat dokončit jinou firmou (doporučuji, aby tato firma sepsala záznam o tom, v jakém stavu dílo převzala).
Cenu díla a škodu, která Vám vznikla pak můžete vymáhat žalobou.
Neotálejte odstranění životu nebezpečného stavu – proud do zábradlí, a zavolejte požárního technika nebo jiného odborníka, který toto odstraní.
Nicméně, lze postupovat následovně: Pokud bude možné vyjádření sklenáře a zámečníka, se kterými jste byl v kontaktu, získat od nich písemně, bylo by to žádoucí. Stejně tak vytvořte fotografie zábradlí.
Dále písemně s dodejkou zašlete opakovanou reklamaci zhotoviteli, v němž budou do detailu popsány všechny závady na díle.
Doporučuji uschovat všechny dokumenty prokazující provedení plateb. Stejně tak pokud existuje webová nabídka zhotovitele, tak printscreenem obrazovky uložit i její obsah (v obraze zmáčknete PrintScreen, zapnete program Malování, dáte Vložit a dáte Uložit jako, uložíte na harddisk).
Následně adresujte odstoupení od smlouvy a žádost o vrácení všech poskytnutých plnění, s upozorněním, že bude podána žaloba.
Poté dílo můžete nechat dokončit jinou firmou (doporučuji, aby tato firma sepsala záznam o tom, v jakém stavu dílo převzala).
Cenu díla a škodu, která Vám vznikla pak můžete vymáhat žalobou.
Neotálejte odstranění životu nebezpečného stavu – proud do zábradlí, a zavolejte požárního technika nebo jiného odborníka, který toto odstraní.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.