Reklamace dvou vad, jedna vada byla zamítnuta, druhá ignorována - je možné vrátit zboží?
- Uložil(a): MUDr. Zbyněk Mlčoch (admin)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 23. červenec 2011
Mám dvě otázky vztahující se k problematice reklamací spotřebního zboží. Spotřebitel reklamuje výrobek s tím, že zároveň reklamuje dvě nesouvisející vady. Prodejce vyřídí v zákonné lhůtě zamítavě vadu prvou. S druhou vadou se ve svém zamítavém stanovisku nevypořádá, resp. ji vůbec nezmíní. Lze dovodit, že vzhledem k druhé vadě reklamaci nevyřídil v zákonné lhůtě a tudíž lze z tohoto důvodu odstoupit od kupní smlouvy?
Pokud prodejce obuvi prodá obuv velikosti např. 8,5 a na prodejním dokladu uvede velikost 8, lze tento rozpor chápat jako rozpor s kupní smlouvou? Pokud ano, kdy začne plynout lhůta pro uplatnění reklamace a o jak dlouhou lhůtu se v tomto případě jedná? Děkuji, Ivan
ODPOVĚĎ:
1) Záleží na charakteru vady – pokud je opravdu vadou samostatnou a je z rozhodnutí prodávajícího zřejmé, že se s ní nevypořádal, můžete odstoupit od kupní smlouvy.
2) Jako rozpor s kupní smlouvou to nelze chápat v případě, kdy se kupujícím s botami před koupí seznámil, tedy věděl, že si kupuje číslo 8,5. V opačném případě se takové pochybení dá považovat za rozpor s kupní smlouvou.
Rozpor s kupní smlouvou nemá vliv na reklamační dobu či záruční dobu, pouze stanovuje předpoklad, že daná vada existovala v době prodeje věci.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.