Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
Je to už více jak měsíc, kdy jsem podávala reklamaci u cestovní kanceláře ohledně dovolené v zahraničí. Doposud se cestovní kancelář neozvala a k reklamaci se nevyjádřila ani po uplynuti 30 dnů, které udává zákon. Jaké jsou moje možnosti ohledně nedodržení reklamační doby. Děkuji, Valérie

ODPOVĚĎ
V této souvislosti Vám lze doporučit zaslat cestovní kanceláři písemnou výzvu (a to s doručenkou, přičemž jednu kopii si ponecháte), v níž zmíníte její pochybení a budete trvat na vyřízení své reklamace v co nejkratší lhůtě (za již existující prodlení můžete rovněž navrhnout určitou finanční kompenzaci). Prodlením s vyřízením reklamace se cestovní kancelář dopustila správního deliktu, za který může být pokutována dozorovým orgánem (Česká obchodní inspekce), přičemž na tuto skutečnost můžete cestovní kancelář ve své výzvě rovněž upozornit (popř. kontaktovat přímo ČOI).
Pokud by cestovní kancelář na Vaší výzvu nereagovala, můžete se rovněž obrátit na soud s žalobou, v níž vylíčíte všechny rozhodné skutečnosti, přiložíte maximum důkazů a budete se domáhat vyřčení povinnosti cestovní kanceláře k vyřízení reklamace, popř. i náhradě škody (kterou byste však musela přesně vyčíslit).
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.