Česká pobočka odmítla vrátit peníze za vadné, neopravitelné zboží
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 27. listopad 2011
Před nedávnem jsem v Nizozemí zakoupil přítelkyni k narozeninám v obchodu Bijou Brigitte hodinky. Ty ji po čase samovolně vnitřně zrezivěly. Vzal jsem tyto hodinky na reklamaci v české pobočce. Reklamace byla uznána jako odůvodněná s tím, že máme právo na náhradu škody.
Na české pobočce mi ale řekli, že nemohou vyplatit nazpátek peníze, protože se jedná o eura a teď je již jiný kurz. Samozřejmě jsem jim navrhl ať se podívají nebo že jim zjistím jaký v té době byl přesný kurz, ale to odmítli s tím že to tak nejde. Jak se bránit? Nabídli mi, že si můžu vybrat jiný jejich produkt. To ale nechci. Jak dál postupovat? Svatopluk
ODPOVĚĎ:
V případě, že nejste spokojen s vyřízením reklamace, můžete se bránit soudně. Jiná obrana ani není možná. V této konkrétní situaci byla reklamace uznána, avšak nebylo zákazníkovi, v rozporu s předpisy dáno na výběr jakým způsobem mu prodejce vrátí hodnotu reklamovaného zboží. Jakýkoli jiný postup než soud v tomto případě nebude účinný.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.