Reklamace mobilního telefonu - prodejce bezdůvodně zrušil záruku
- Uložil(a): Monika Vybíralová, DiS. (správa textů)
- Kategorie: Reklamace, spotřebitel, kupní smlouvy
- Zveřejněno: 27. listopad 2011
K Vánocům 2010 jsem dostala nový mobilní telefon. Fungoval necelé 2 měsíce a poté se vypnul a na nic nereagoval. Odvezla jsem ho do obchodu a nechala jej reklamovat. Byl mi vrácen po pár dnech s tím, že je opravený a že pravděpodobně došlo k chybě při výrobě.
Bohužel, ale nefungoval dál tak, jak má. Telefon se seká, není na něj spoleh a baterka nemá žádnou výdrž. Proto jsem ho šla reklamovat znova a cca po 14-ti dnech byl k vyzvednutí s tím, že je neopravitelný a že mi prodejce ruší záruku. Chci se zeptat, jestli na to má právo a z jakého důvodu a jak mohu popřípadě postupovat, aby mi byla vrácena částka, kterou jsem za telefon zaplatila nebo aby mi byl vyměněn za nový a funkční model. Děkuji, Lída
ODPOVĚĎ:
V případě, že se domníváte, že Vaše reklamace byla neuznána neoprávněně, je Vaší jedinou obranou soudní řízení. V těchto případech také často účinkuje, pokud prodejci donesete znalecký posudek, který potvrdí, že reklamace měla být uznána. S takovým posudkem jděte přímo k prodejci – ten se bude chtít vyhnout soudnímu sporu a reklamaci i výlohy za posudek Vám nahradí.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.