Počet stránek ve webu: 43.470

1 1 1 1 1 Hodnocení 0.00 (0 hlasů)
V červnu 2011 jsem zakoupila v obchodě pračku za 10.000,-Kč. Platila jsem kartou. Prodavač omylem zadal částku 100,- Kč. Nikdo si toho v tu chvíli nevšiml. Prodejce asi po měsíci celou věc předal bance. Po té mi někdo volal ze skrytého čísla, že je z banky a abych se zastavila a vyjádřila se k dané situaci.

Na to jsem nereagovala, písemné sdělení nikdo neposlal. Prodejce v letošním roce předal případ Policii, která začala celou věc prošetřovat. U pračky se po půlročním používání objevila závada. Zajímalo by mě, jestli místo doplacení by bylo možné zboží vrátit. Vím, že se na ni vztahuje záruka, ale nemám k ní již důvěru. Děkuji, Milena

ODPOVĚĎ:
Tím, že jste odsouhlasila při platbě kartou částku 100 Kč, využila jste omylu prodávajícího, čímž jste mohla naplnit skutkovou podstatu trestného činu podvodu a počítejte, že se Policie ČR o tento případ bude zajímat.
Pokud se jedná o vadu odstranitelnou má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Jde o klasickou reklamaci. Pokud je vada odstranitelná, nemáte při první reklamaci právo na vrácení zboží.
Nenašli jste odpověď na váš dotaz? Zeptejte se našich právníků za drobný poplatek 79 Kč. Odpověď obdržíte do 3 dnů. Poradit se s právníkem.